Pregled bibliografske jedinice broj: 583301
TEMATSKI KLASTERI U TURIZMU
TEMATSKI KLASTERI U TURIZMU // 1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC SYMPOSIUM ECONOMY OF EASTERN CROATIA - YESTERDAY, TODAY, TOMORROW / prof.dr.sc. Mašek Tonković, Anka (ur.).
Osijek: Studio HS internet ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 230-239 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 583301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
TEMATSKI KLASTERI U TURIZMU
(THEMATIC CLUSTERS IN TOURISM)
Autori
Dr.sc. Horvat, Đuro
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC SYMPOSIUM ECONOMY OF EASTERN CROATIA - YESTERDAY, TODAY, TOMORROW
/ Prof.dr.sc. Mašek Tonković, Anka - Osijek : Studio HS internet ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 230-239
ISBN
978-953-253-106-0
Skup
1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC SYMPOSIUM ECONOMY OF EASTERN CROATIA - YESTERDAY, TODAY, TOMORROW
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.05.2012. - 18.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tematski klasteri ; turizam ; regija ; konkurentnost ; turistička destinacija
(thematic clusters ; tourism ; region ; competitiveness ; tourist destination)
Sažetak
Općenito, rast i razvoj poduzetništva (posebno malog) zahtijeva stalno traganje za organizacijskim modelom koji osigurava opstanak poduzetnika na tržištu, a ujedno zadovoljava strateški cilj kroz povećanje dodane vrijednosti po jedinici proizvoda, odnosno profitabilnost, povećanje proizvodnje usmjerene na izvoz i u skladu s tim, održanje i povećanje broja zaposlenih. Poduzetnički klasteri gospodarskih subjekata svrstanih u istu djelatnost ili u više komparativnih djelatnosti imaju potrebu za prilagođavanjem globalnom tržištu te stoga projektiraju i postavljaju takvu organizacijsku strukturu koja im omogučuje razvoj, tržišno-marketinške aktivnosti u jednoj regiji (distriktu) ili u više usko povezanih regija. Tim se konceptom gospodarski subjekti brzo razvijaju, primjenjuju suvremene metode rada i pod suvremenim menadžmentom crpe maksimu it tržišnog okružja, a ekonomija regije ili distrikta dobiva konkurentske prednosti u odnosu na druge. Uzroci konkurentnosti, kao što su smanjenje troškova, dodana vrijednost i nove tržišne mogućnosti, mogu poticati inovaciju, radi dizajnja kvalitete i osposobljavanja gospodarskih subjekata. Ekonomski razvoj zasnovan na klasteru je model razvoja gospodarskih subjekata, osobito malih i srednjih, budući da umrežavanjem oni pokreću razvoj na lokalnoj i regionalnoj razini. Klasteri se definiraju kao motori rasta i inovativnosti koji osiguravaju konkurentnost na globalnom tržištu. Rezultati pokazuju da je takav razvojni model omogućio važan gospodarski uspjeh regija i država, a on je rezultat sinergijske upotrebe znanja, i tehničko- tehnoloških kapaciteta povezanih gospodarskih subjekata. Upravo na tim temeljima opoerater u turizmu mogu povećati učešće na zajedničkim tržištima ako rade zajedno. Stoga ćemo u ovom radu analizirati tematske klastere koji se odnose na segmentaciju tržišta a to u području turizma mogu biti kulturno nasljeđe, neki posebni interesi, zdravstveni turizam, vinski turizam its. Takav model na fleksibilan način pokreće razvoj turističke destinacije i na tim osnovama potiče ekonomski razvoj na lokalnoj i regionalnoj razini.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija