Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 582995

Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese


Božanja, Fani
Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 582995 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese
(Students' implicit theories of intelligence: Differences regarding professional interests)

Autori
Božanja, Fani

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.02

Godina
2012

Stranica
31

Mentor
Vranić, Andrea

Ključne riječi
implicitne teorije inteligencije; metoda prototipa; metoda primjera
(implicit theories of intelligence; prototype method; exemplar approach)

Sažetak
Na uzorku od 394 ispitanika, studenata Sveučilišta u Zagrebu, podjeljenih u šest skupina prema profesionalnim interesima po Hollandovoj teoriji (realistični, konvencionalni, istraživački, umjetnički, socijalni i poduzetnički) primijenjen je upitnik ITI-2011 (Đapo, Vranić i Zarevski, 2011) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U ispitivanju je korištena metoda prototipa i egzemplarna metoda. Metodom prototipa ispitane su osobine koje sudionici koriste prilikom opisivanja inteligentne osobe. Osobine su kategorizirane u tri vrste inteligencije prema Sternbergu (analitička, kreativna i praktična). Sudionici realističnih (48.42%), istraživačkih (48.86%), poduzetničkih (41.83%), umjetničkih (38.14%) i socijalnih profesionalnih interesa (37.97%) daju prednost osobinama iz kategorije analitičke inteligencije, dok sudionici konvencionalnih profesionalnih interesa (39.42%) daju prednost osobinama iz kategorije kreativne inteligencije. Metodom primjera potvrđen je stereotip o Einsteinu kao prototipu visoko inteligentne osobe kod većine sudionika (realistični, umjetnički, socijalni i istraživački profesionalni interesi). Dakle, rezultati pokazuju da sudionici imaju formirane implicitne teorije inteligencije. Različiti profesionalni interesi sudionika utječu na njihova poimanja inteligencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Andrea Vranić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Božanja, Fani
Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Božanja, F. (2012) 'Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}anja, Fani}, year = {2012}, pages = {31}, keywords = {implicitne teorije inteligencije, metoda prototipa, metoda primjera}, title = {Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese}, keyword = {implicitne teorije inteligencije, metoda prototipa, metoda primjera}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}anja, Fani}, year = {2012}, pages = {31}, keywords = {implicit theories of intelligence, prototype method, exemplar approach}, title = {Students' implicit theories of intelligence: Differences regarding professional interests}, keyword = {implicit theories of intelligence, prototype method, exemplar approach}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font