Pregled bibliografske jedinice broj: 582995
Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese
Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 582995 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitne teorije inteligencije studenata: Razlike s obzirom na profesionalne interese
(Students' implicit theories of intelligence: Differences regarding professional interests)
Autori
Božanja, Fani
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.02
Godina
2012
Stranica
31
Mentor
Vranić, Andrea
Ključne riječi
implicitne teorije inteligencije; metoda prototipa; metoda primjera
(implicit theories of intelligence; prototype method; exemplar approach)
Sažetak
Na uzorku od 394 ispitanika, studenata Sveučilišta u Zagrebu, podjeljenih u šest skupina prema profesionalnim interesima po Hollandovoj teoriji (realistični, konvencionalni, istraživački, umjetnički, socijalni i poduzetnički) primijenjen je upitnik ITI-2011 (Đapo, Vranić i Zarevski, 2011) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U ispitivanju je korištena metoda prototipa i egzemplarna metoda. Metodom prototipa ispitane su osobine koje sudionici koriste prilikom opisivanja inteligentne osobe. Osobine su kategorizirane u tri vrste inteligencije prema Sternbergu (analitička, kreativna i praktična). Sudionici realističnih (48.42%), istraživačkih (48.86%), poduzetničkih (41.83%), umjetničkih (38.14%) i socijalnih profesionalnih interesa (37.97%) daju prednost osobinama iz kategorije analitičke inteligencije, dok sudionici konvencionalnih profesionalnih interesa (39.42%) daju prednost osobinama iz kategorije kreativne inteligencije. Metodom primjera potvrđen je stereotip o Einsteinu kao prototipu visoko inteligentne osobe kod većine sudionika (realistični, umjetnički, socijalni i istraživački profesionalni interesi). Dakle, rezultati pokazuju da sudionici imaju formirane implicitne teorije inteligencije. Različiti profesionalni interesi sudionika utječu na njihova poimanja inteligencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Andrea Vranić
(mentor)