Pregled bibliografske jedinice broj: 582592
Razvojni integracijski programi za rane intervencije
Razvojni integracijski programi za rane intervencije // Rehabilitacija – aktualno stanje i perspektiva, za djecu s razvojnim poteškoćama
Rijeka, Hrvatska, 2006. (predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 582592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojni integracijski programi za rane intervencije
(Developmental integration programms for early intervention)
Autori
Joković Oreb, Ines ; Bulić, Dajana ; Ljutić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Rehabilitacija – aktualno stanje i perspektiva, za djecu s razvojnim poteškoćama
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 12.05.2006. - 13.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
razvojni integracijski programi; rana intervencija
(developmental integration programms; eary intervention)
Sažetak
Rana intervencijja podrazumijeva određenu re/habilitacijsku metodu koja se primjenjuje vrlo rano kako bi se poboljšale šanse za što bolji razvojni ishod. Neurorazvojni čimbenici predstavljaju sve one čimbenike koji mogu biti uzroci oštećenja djeteta, a koji nisu nužno povezani s incidencijom ometenosti, međutim mogu djelovati stresno što nepovoljno utječe na obrasce interakcije roditelj-dijete. Re/habilitacija djeteta s neurorazvojnim rizikom predstavlja složeni praktični model, koji zahtjeva usmjereni znanstveni pristup. Posljedice oštećenja mozga kod djece, su zbog njegove plastičnosti manje teške nego kod odraslih. Značenje «mehanizma plastičnosti» za re/habilitaciju neosporno je, osobito u ranom djetinjstvu, odnosno fazi prije pogrešne reorganizacije ili neprimjerenog razvoja neuronske mreže. Dijagnoza cerebralne paralize može se postaviti tek po navršenoj drugoj godini života. Rani intervencijski programi u Hrvatskoj uglavnom se odnose na refleksnu inhibiciju i refleksnu lokomociju, odnosno metode fizikalne terapije prema određenim neurofiziološkim načelima, što je sigurno nedovoljno, također ne postoji mreža savjetovališta ili kliničkih jedinica s programima rane intervencije te nažalost mnoga djeca iz udaljenijih područja ostaju neobuhvaćena. Poticaj za ovo istraživanje su potrebe re/habilitacijske prakse koje ukazuju na nedovoljnu zastupljenost i koordinaciju integracijskih programa u postupcima ranih intervencija kod djece s neurorazvojnim rizikom, te nedovoljnu edukaciju i podršku obitelji u najranijem razdoblju razvoja djeteta. Poznavajući senzoričku stranu poremećaja motorike i važnost «kvalitetnog razvoja senzorike kao pretpostavku dobre motorike», definiran je i osnovni cilj istraživanja koji se odnosi na: 1. Koncipiranje razvojnih integracijskih programa za ranu intervenciju kod djece s neurorazvojnim rizikom 2. analizu nekih aspekata dijagnostike razvoja, prirodnih procesa rasta i sazrijevanja, mehanizma plastičnosti živčanog sustava i njihovo značenje za re/habilitaciju 3. provođenje i evaluacija razvojnih integracijskih programa rane intervencije u obitelji 4. utvrđivanje angažmana roditelja u svakodnevnim aktivnostima djeteta kod kojeg postoje dijagnosticirane teškoće u razvoju 5. edukacija roditelja i stručnjaka koji rade s djecom s neurorazvojnim rizikom 6. savjetovanje za roditelja 7. izvaninstitucionalna pomoć i podrška obitelji djece s neurorazvojnim rizikom U Republici Hrvatskoj provode se registri djece s neurorizikom, rano otkrivanje i rehabilitacija djece s teškoćama u razvoju. Zbrinjavanje djece s teškoćama u razvoju prelazi okvire zdravstvenog sustava, iako ga on bitno usmjeruje, stoga je nužan jedinstveni nacionalni program zaštitnih mjera. Ovo istraživanje je doprinos Prioritetnim aktivnostima za dobrobit djece od 2003. do 2005. godine proizašlih iz Nacionalnog programa djelovanja za djecu u Republici Hrvatskoj u svrhu zaštitnih mjera djece rođene s faktorima rizika. Program će također pridonijeti preventivnoj i terapijskoj edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti. U istraživanju sudjeluju defektolozi – rehabilitatori, logopedi, liječnici različitih specijalnosti, psiholozi, fizioterapeuti, a sam projekt ima obilježje transdisciplinarnog istraživanja u području neurorazvojne re/habilitacije te će njegovi rezultati biti doprinos i tim disciplinama.
Izvorni jezik
Hrvatski