Pregled bibliografske jedinice broj: 582452
Doprinos istraživanju akademskog integriteta studenata
Doprinos istraživanju akademskog integriteta studenata // XVIII. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Z. ; Ćubela Adorić, V. ; Ombla, J. ; Slišković, A. ; Sorić, I. ; Valerjev, P. ; Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 125-125 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 582452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos istraživanju akademskog integriteta studenata
(Contribution to Reserch of Students' Academic Integrity)
Autori
Petrak, Olivera ; Bartolac, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru
/ Penezić, Z. ; Ćubela Adorić, V. ; Ombla, J. ; Slišković, A. ; Sorić, I. ; Valerjev, P. ; Vulić-Prtorić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012, 125-125
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akademsko poštenje; studenti
(academic honesty; students)
Sažetak
Pitanje poštivanja akademskih normi ponašanja učenika i studenata tema je o kojoj se sve više piše u javnim medijima, ali istraživanja u Hrvatskoj za sada ne prate povećano medijsko zanimanje za navedenu temu. Stoga je cilj ovog rada bio otkriti u kojoj mjeri se događaju različiti oblici nepoštenog ponašanja studenata, koji su razlozi koji studente navode na primjerena i neprimjerena akademska ponašanja, te tko nosi, po mišljenju studenata, odgovornost za navedenu pojavu. U tu svrhu ispitano je 1088 studenata nekoliko veleučilišnih studija u Zagrebu. Prosječna dob studenata je 25 godina (19-56), dominiraju studentice (81%). Rezultati ukazuju da su neprimjerena ponašanja vezana uz pismene ispite prisutna kod gotovo svih studenata, što je u skladu s rezultatima dosadašnjih istraživanja ovog fenomena u našoj zemlji. Tu spadaju ponašanja poput: dozvoliti da drugi prepišu od nas, šaptati drugima, prepisivati od drugih i slično, a ta su ponašanja studentima ujedno i najprihvatljivija. Studenti najčešće navode kao razlog za vlastito nepošteno ponašanje izbjegavanje dobivanja loše ocjene ili neprolaznosti, te uvjete na ispitu u kojima imaju priliku za takvo ponašanje. Studenti se češće ponašaju pošteno ukoliko ih je strah da će biti uhvaćeni, te se boje eventualnih posljedica. Najmanje smatraju da su osobno odgovorni za nepošteno ponašanje, dok tu odgovornost prebacuju na nastavnika, te obrazovnu ustanovu. S dobi, učestalost nepoštenog akademskog ponašanja se smanjuje, dok se religioznost nije pokazala povezanom s akademskim integritetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb