Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 582223

Neuronske mreže i analitički hijerarhijski proces u segmentaciji turističkog tržišta


Dragičević, Marija
Neuronske mreže i analitički hijerarhijski proces u segmentaciji turističkog tržišta // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 15 (2006), 1; 81-98 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 582223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neuronske mreže i analitički hijerarhijski proces u segmentaciji turističkog tržišta
(Neuron network and analytical hierarchy process in the tourist market segmentation)

Autori
Dragičević, Marija

Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) 15 (2006), 1; 81-98

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
segmentacija tržišta ; turizam ; neuronske mreže ; analitički hijerarhijski proces
(tourism ; market segmentation ; neuron network ; analytical hierarchy process)

Sažetak
Segmentacija tržišta temelj je za donošenje strateških odluka u poduzeću. Na taj način identificiraju se različite skupine potrošača koje su, s obzirom na turističke preferencije, unutar sebe homogene i zahtijevaju indentične proizvode i/ili marketinške mikseve. Više je načina segmentiranja tržišta, a najčešće rabljena metoda je socio-demografska segmentacija tržišta. Cilj je radu uputiti na suvremene metode, kao što su modeli neuronskih mreža i analitički hijerarhijski proces, koji mogu također vrlo uspješno produžiti u procesu segmentiranja tržišta i odabira ciljnih segmenata, pa na taj način olakšati i unaprijediti donošenje odluka u ovom složenom procesu s kojim se suočava turistički menadžment. Modeli neuronskih mreža omogućuju podjelu tržišta na određene homogene grupe ili segmente, a analitički hijerarhijski proces omogućuje odabir adekvatnog, tj. prioritetnoga tržišnog segmenta. Ove tehnike pokazale su se efikasnijima od linearnih metoda. Obje metode pružaju visok stupanj pouzdanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Marija Dragičević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Dragičević, Marija
Neuronske mreže i analitički hijerarhijski proces u segmentaciji turističkog tržišta // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 15 (2006), 1; 81-98 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
Dragičević, M. (2006) Neuronske mreže i analitički hijerarhijski proces u segmentaciji turističkog tržišta. Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 15 (1), 81-98.
@article{article, author = {Dragi\v{c}evi\'{c}, Marija}, year = {2006}, pages = {81-98}, keywords = {segmentacija tr\v{z}i\v{s}ta, turizam, neuronske mre\v{z}e, analiti\v{c}ki hijerarhijski proces}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1330-1039}, title = {Neuronske mre\v{z}e i analiti\v{c}ki hijerarhijski proces u segmentaciji turisti\v{c}kog tr\v{z}i\v{s}ta}, keyword = {segmentacija tr\v{z}i\v{s}ta, turizam, neuronske mre\v{z}e, analiti\v{c}ki hijerarhijski proces} }
@article{article, author = {Dragi\v{c}evi\'{c}, Marija}, year = {2006}, pages = {81-98}, keywords = {tourism, market segmentation, neuron network, analytical hierarchy process}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {15}, number = {1}, issn = {1330-1039}, title = {Neuron network and analytical hierarchy process in the tourist market segmentation}, keyword = {tourism, market segmentation, neuron network, analytical hierarchy process} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font