Pregled bibliografske jedinice broj: 582185
Supervizija i razvoj novih modela potpore edukacijskom uključivanju
Supervizija i razvoj novih modela potpore edukacijskom uključivanju // Postignuća i izazovi razvoja supervizije / Ajduković, Marina (ur.).
Zagreb: Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 19-19 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 582185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Supervizija i razvoj novih modela potpore edukacijskom uključivanju
(Supervision and development of new support models for educational inclusion)
Autori
Igrić, Ljiljana ; Pavić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Postignuća i izazovi razvoja supervizije
/ Ajduković, Marina - Zagreb : Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2012, 19-19
ISBN
978-953-6353-23-1
Skup
Postignuća i izazovi razvoja supervizije, 3.hrvatska konferencija o superviziji
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.04.2012. - 20.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mobilni stručni tim; inkluzivna škola; supervizija; učenici s teškoćama
(professional mobile team; inclusive school; supervision; students with disabilities)
Sažetak
Unatoč opredjeljenja hrvatske obrazovne politike za inkluzivnu školu, usvajanjem brojnih konvencija, akcijskih planova i strategija, pred hrvatskom školom je još dugi put do ostvarenja tog cilja. Inkluzivna škola je mjesto koje pripada svakom učeniku, gdje je svaki učenik prihvaćen i ima podršku svojih vršnjaka i cijele školske zajednice. Organizacijska struktura škola, raspoloživost stručnih službi i kompetencije učitelja u Hrvatskoj danas, ne mogu odgovoriti potrebama, koje proizlaze iz individualnih razlika učenika, mnogobrojnih odgojnih, obrazovnih i socijalnih zahtjeva. što u drastičnim razmjerima dolazi do izražaja kod djece s teškoćama. U svijetu su se u tu svrhu razvili razni modeli podrške školi. Jedan od modela je konzultativni model suradnje. U Hrvatskoj se zadnjih nekoliko godina takav model provodi, zasad samo putem projekta, pod nazivom mobilni stručni tim (MST). Budući se radi o, za nas, novom modelu i novim ulogama u koje stručnjaci ulaze i za što su im potrebne vrlo visoke osobne i profesionalne kompetencije u praksi se pokazala vrlo korisnom grupna supervizija članova MST. Cilj je ovog rada dobiti odgovor o ulozi supervizije u razvoju inkluzivne škole.Istraživačka pitanja su se odnosila na najčešće probleme s kojima se suočavaju članovi MST-a u radu i kako im grupna supervizija pomaže. Primjenom kvalitativne metodologije analizirani su transkripti pet grupnih supervizija, koje su se provodile tijekom devet mjeseci. U njima je sudjelovalo 26 članova MST-a, koji su djelovali u 8 osnovnih škola. Utvrđeni su brojni problemi na koje nailaze članovi mobilnog stručnog tima, kako u odnosu na učenike s teškoćama, učitelje, asistente, roditelje učenika, koordinatore škola i druge stručne suradnike tako i u odnosu na zadaće svoje nove uloge. Supervizijske intervencije su sadržavale mnogo ohrabrivanja i poučavanja, a dijelom su bile i organizacijske prirode, što je u većini slučajeva osiguralo učinkovito djelovanje članova MST u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)