Pregled bibliografske jedinice broj: 582094
Struktura nepoželjnog ponašanja osoba s mentalnom retardacijom
Struktura nepoželjnog ponašanja osoba s mentalnom retardacijom // Primijenjena psihologija, 13 (1992), 1-4; 27-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 582094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Struktura nepoželjnog ponašanja osoba s mentalnom retardacijom
(A structure of undesirable behavior in persons with mental retardation)
Autori
Igrić, Ljiljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea
Izvornik
Primijenjena psihologija (0351-2649) 13
(1992), 1-4;
27-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
AAMD; socijalno ponašanje; neprihvatljivo ponašanje; mentalna retardacija; adaptivno ponašanje; socijalno funkcioniranje
(AAMD; social behavior; unacceptable behavior; mental retardation; adaptive behavior; social functioning)
Sažetak
Na uzorku od 1527 ispitanika s mentalnom retardacijom, oba spola u dobi od 7-27 godina, uključenih u različite oblike odgoja, obrazovanja i rehabilitacije, primijenjena je Skala za ispitivanje adaptivnog ponašanja AAMD (Nihira, 1969). Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje četiriju glavnih dimenzija socijalnog ponašanja. Prva dimenzija se odnosi na vještine i navike svakodnevnog života, dok se ostale tri odnose na nepoželjne oblike ponašanja. To su sljedeće dimenzije: socijalna neprilagođenost, neprihvatljivo seksualno ponašanje te povučeno ponašanje kao četvrta dimenzija nepoželjnog socijalnog ponašanja. Ovi podaci u skladu su s nalazima drugih autora, dobivenih ispitivanjem adaptivnog ponašanja institucionaliziranih mentalno retardiranih osoba ili mentalno retardiranih osoba uključenih u eksterne oblike odgoja i obrazovanja. Ovo istraživanje primjer je prvog tako opsežnog istraživanja koje se provodi sa svrhom empirijske verifikacije iskustvenih spoznaja o aspektima socijalnog funkcioniranja osoba s mentalnom retardacijom u našoj zemlji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija