Pregled bibliografske jedinice broj: 581879
Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku
Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 25-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 581879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku
(Twenty Years of one Didactics : How we were creating Didactics)
Autori
Bognar, Ladislav ; Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi
/ Peko, Anđelka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 25-26
ISBN
978-953-6965-29-8
Skup
Didaktički izazovi
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktičke teorije; didaktički pluralizam; metodologija; holistički pristup
(didactic theories; didactic pluralism; methodology of recsearch; holistic approach)
Sažetak
Sveučilišni udžbenik Didaktike (Bognar i Matijević, 2003), koji je nastao prije dvadeset godina i do sada je doživio tri izdanja, nastao je kao rezultat višegodišnjeg angažiranja na mijenjanju nastave. U tim nastojanjima uočili smo da je nemoguće mijenjati nastavu ako se istovremeno ne mijenja i teorija na kojoj se ta nastava zasniva. Radi se o sinkroniziranom mijenjanju i teorije i prakse pri čemu i sami sudionici tog procesa doživljavaju osobnu promjenu. Događa se „suštinsko učenje“ (Rogers). Taj proces događao se osamdesetih godina prošlog stoljeća u specifičnim društvenim okolnostima. Burna europska događanja iz šezdeset i osme imala su utjecaj na demokratizaciju društva, ali su posebno utjecala na promjene u odgoju i obrazovanju. Sve je to imalo velik utjecaj na stanje u Hrvatskoj i tadašnjoj Jugoslaviji. U to vrijeme osniva se i Europski forum za slobodu u odgoju u kojem su aktivno sudjelovali i mnogi naši pedagozi, a autori ovog rada su i jedni od osnivača za Hrvatsku. Među hrvatskim pedagozima javljaju se mnogi zagovaratelji pluralizma u odgoju i obrazovanju. Tražeći nova praktična rješenja realizirali smo niz projekata od modela početnog školovanja do modela osnovne škole koji su zahtijevali nove teorijske pristupe i odmak od tradicionalnih didaktičkih koncepcija, proučili smo velik broj povijesnih i suvremenih didaktičkih pristupa i u traženju novih didaktičkih rješenja surađivali s velikim brojem vrsnih učiteljica i učitelja, ali i mnogim znanstvenicima. Proučili smo velik broj didaktičkih teorijskih pristupa i na osnovi tih bogatih izvora gradili cjeloviti vlastiti sustav koji je uvažavao dostignuti nivo spoznaja na području filozofije, psihologije, sociologije, pedagogije, didaktike i metodike. Ta Didaktika nije težila da bude odraz postojećeg nego teorija mogućeg pa je zato i ostala aktualna sve ove godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb