Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 581879

Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku


Bognar, Ladislav; Matijević, Milan
Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 25-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 581879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku
(Twenty Years of one Didactics : How we were creating Didactics)

Autori
Bognar, Ladislav ; Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi / Peko, Anđelka - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 25-26

ISBN
978-953-6965-29-8

Skup
Didaktički izazovi

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
didaktičke teorije; didaktički pluralizam; metodologija; holistički pristup
(didactic theories; didactic pluralism; methodology of recsearch; holistic approach)

Sažetak
Sveučilišni udžbenik Didaktike (Bognar i Matijević, 2003), koji je nastao prije dvadeset godina i do sada je doživio tri izdanja, nastao je kao rezultat višegodišnjeg angažiranja na mijenjanju nastave. U tim nastojanjima uočili smo da je nemoguće mijenjati nastavu ako se istovremeno ne mijenja i teorija na kojoj se ta nastava zasniva. Radi se o sinkroniziranom mijenjanju i teorije i prakse pri čemu i sami sudionici tog procesa doživljavaju osobnu promjenu. Događa se „suštinsko učenje“ (Rogers). Taj proces događao se osamdesetih godina prošlog stoljeća u specifičnim društvenim okolnostima. Burna europska događanja iz šezdeset i osme imala su utjecaj na demokratizaciju društva, ali su posebno utjecala na promjene u odgoju i obrazovanju. Sve je to imalo velik utjecaj na stanje u Hrvatskoj i tadašnjoj Jugoslaviji. U to vrijeme osniva se i Europski forum za slobodu u odgoju u kojem su aktivno sudjelovali i mnogi naši pedagozi, a autori ovog rada su i jedni od osnivača za Hrvatsku. Među hrvatskim pedagozima javljaju se mnogi zagovaratelji pluralizma u odgoju i obrazovanju. Tražeći nova praktična rješenja realizirali smo niz projekata od modela početnog školovanja do modela osnovne škole koji su zahtijevali nove teorijske pristupe i odmak od tradicionalnih didaktičkih koncepcija, proučili smo velik broj povijesnih i suvremenih didaktičkih pristupa i u traženju novih didaktičkih rješenja surađivali s velikim brojem vrsnih učiteljica i učitelja, ali i mnogim znanstvenicima. Proučili smo velik broj didaktičkih teorijskih pristupa i na osnovi tih bogatih izvora gradili cjeloviti vlastiti sustav koji je uvažavao dostignuti nivo spoznaja na području filozofije, psihologije, sociologije, pedagogije, didaktike i metodike. Ta Didaktika nije težila da bude odraz postojećeg nego teorija mogućeg pa je zato i ostala aktualna sve ove godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ladislav Bognar (autor)

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bognar, Ladislav; Matijević, Milan
Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 25-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Bognar, L. & Matijević, M. (2012) Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku. U: Peko, A. (ur.)Didaktički izazovi.
@article{article, author = {Bognar, Ladislav and Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {25-26}, keywords = {didakti\v{c}ke teorije, didakti\v{c}ki pluralizam, metodologija, holisti\v{c}ki pristup}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Dvadeset godina jedne didaktike : Kako smo stvarali Didaktiku}, keyword = {didakti\v{c}ke teorije, didakti\v{c}ki pluralizam, metodologija, holisti\v{c}ki pristup}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bognar, Ladislav and Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {25-26}, keywords = {didactic theories, didactic pluralism, methodology of recsearch, holistic approach}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Twenty Years of one Didactics : How we were creating Didactics}, keyword = {didactic theories, didactic pluralism, methodology of recsearch, holistic approach}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font