Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 581846

Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju


Rovan, Daria
Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju // XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
Zadar, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 581846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju
(Epistemic beliefs, achievement goals and students' approaches to learning mathematics)

Autori
Rovan, Daria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / - Zadar, 2012

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
XIII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
uvjerenja o znanju; ciljevi postignuća; učenje matematike; visoko obrazovanje
(epistemic beliefs; achievement goals; learning mathematics; higher education)

Sažetak
Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U ovom istraživanju ispitana su uvjerenja o znanju u matematici – neadaptivno uvjerenje o jednostavnosti znanja i adaptivno uvjerenje o evaluaciji znanja – te njihove povezanosti s ciljevima postignuća i načinima na koje studenti pristupaju učenju matematike. Dimenzija jednostavnosti znanja odnosi se na koncepciju znanja kao kontinuuma koji nastaje akumulacijom činjenica za razliku od poimanja znanja kao visoko povezanih i međuzavisnih koncepata, dok se evaluacija znanja odnosi se na uvjerenja o tome kako se mogu provjeriti različite informacije, uključujući i korištenje dokaza. U istraživanju su sudjelovala 362 studenta prve godine elektrotehnike i računarstva koji su ispunjavali upitnik koji se odnosio na kolegij iz matematike i koji je obuhvaćao mjere uvjerenja o znanju, ciljeva postignuća te pristupa učenju. Rezultati istraživanja ukazuju da je uvjerenje o jednostavnosti znanja negativno povezano s ciljevima ovladavanja i izvedbe s valencijom uključivanja, a pozitivno s ciljevima s valencijom izbjegavanja. Također, negativno je povezano s odabirom dubinskog i strateškog pristupa učenju, a pozitivno s odabirom površinskog pristupa. Nasuprot tome, uvjerenje o evaluaciji znanja pozitivno je povezano s ciljevima s valencijom ovladavanja, s ciljem ovladavanja putem uključivanja te s dubinskim i strateškim pristupom učenju. Međutim, samo je djelomično potvrđena medijatorna uloga ciljeva postignuća u povezanosti uvjerenja o znanju s pristupima učenju. S obzirom da su uvjerenja o jednostavnosti znanja negativno, a uvjerenja o evaluaciji znanja pozitivno povezana s učinkovitim motivacijskim i kognitivnim procesima pri učenju, važno je studentima tijekom nastave ukazivati na vrijednost poznavanja teorije te poticati integraciju i praktičnu primjenu stečenih znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daria Rovan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rovan, Daria
Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju // XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
Zadar, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rovan, D. (2012) Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju. U: XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova.
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2012}, pages = {138}, keywords = {uvjerenja o znanju, ciljevi postignu\'{c}a, u\v{c}enje matematike, visoko obrazovanje}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignu\'{c}a i pristupima u\v{c}enju}, keyword = {uvjerenja o znanju, ciljevi postignu\'{c}a, u\v{c}enje matematike, visoko obrazovanje}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rovan, Daria}, year = {2012}, pages = {138}, keywords = {epistemic beliefs, achievement goals, learning mathematics, higher education}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Epistemic beliefs, achievement goals and students' approaches to learning mathematics}, keyword = {epistemic beliefs, achievement goals, learning mathematics, higher education}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font