Pregled bibliografske jedinice broj: 581846
Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju
Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju // XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
Zadar, 2012. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 581846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost uvjerenja o znanju u matematici s ciljevima postignuća i pristupima učenju
(Epistemic beliefs, achievement goals and students' approaches to learning mathematics)
Autori
Rovan, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
/ - Zadar, 2012
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
uvjerenja o znanju; ciljevi postignuća; učenje matematike; visoko obrazovanje
(epistemic beliefs; achievement goals; learning mathematics; higher education)
Sažetak
Učenička uvjerenja o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja imaju važnu ulogu u procesu učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju. U ovom istraživanju ispitana su uvjerenja o znanju u matematici – neadaptivno uvjerenje o jednostavnosti znanja i adaptivno uvjerenje o evaluaciji znanja – te njihove povezanosti s ciljevima postignuća i načinima na koje studenti pristupaju učenju matematike. Dimenzija jednostavnosti znanja odnosi se na koncepciju znanja kao kontinuuma koji nastaje akumulacijom činjenica za razliku od poimanja znanja kao visoko povezanih i međuzavisnih koncepata, dok se evaluacija znanja odnosi se na uvjerenja o tome kako se mogu provjeriti različite informacije, uključujući i korištenje dokaza. U istraživanju su sudjelovala 362 studenta prve godine elektrotehnike i računarstva koji su ispunjavali upitnik koji se odnosio na kolegij iz matematike i koji je obuhvaćao mjere uvjerenja o znanju, ciljeva postignuća te pristupa učenju. Rezultati istraživanja ukazuju da je uvjerenje o jednostavnosti znanja negativno povezano s ciljevima ovladavanja i izvedbe s valencijom uključivanja, a pozitivno s ciljevima s valencijom izbjegavanja. Također, negativno je povezano s odabirom dubinskog i strateškog pristupa učenju, a pozitivno s odabirom površinskog pristupa. Nasuprot tome, uvjerenje o evaluaciji znanja pozitivno je povezano s ciljevima s valencijom ovladavanja, s ciljem ovladavanja putem uključivanja te s dubinskim i strateškim pristupom učenju. Međutim, samo je djelomično potvrđena medijatorna uloga ciljeva postignuća u povezanosti uvjerenja o znanju s pristupima učenju. S obzirom da su uvjerenja o jednostavnosti znanja negativno, a uvjerenja o evaluaciji znanja pozitivno povezana s učinkovitim motivacijskim i kognitivnim procesima pri učenju, važno je studentima tijekom nastave ukazivati na vrijednost poznavanja teorije te poticati integraciju i praktičnu primjenu stečenih znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Daria Rovan
(autor)