Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 581796

Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije


Marušić, Iris; Jugović, Ivana; Pavin Ivanec, Tea
Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 60-60 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 581796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije
(Personality, self concept and the choice of teaching profession)

Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012, 60-60

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
odabir učiteljske profesije; osobine ličnosti; pojam o sebi; motivacija
(choice of teaching profession; personality dimensions; self-concept; motivation)

Sažetak
Istraživanja motivacije za odabir profesije učitelja posljednje su desetljeće sve brojnija, no sve donedavno nedostajala im je jasna teorijska podloga. Takav su okvir predložili Watt i Richardson (2007) u svom modelu odabira učiteljske profesije čiju teorijsku razradu temelje na konstruktima teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika. Prema ovom modelu, ključne odrednice izbora učiteljske profesije su intrinzična, društvena i osobna utilitarna motivacija, percepcija vlastitih sposobnosti za poučavanje, prošla iskustva s učenjem i poučavanjem, percepcija zahtjevnosti ali i pogodnosti učiteljskog posla, zadovoljstvo odabirom ove profesije te odabir učiteljske profesije kao karijere drugog izbora. U ovom radu prikazane su relacije osobina ličnosti i akademskog samopoimanja s elementima motivacije za izbor karijere učitelja. Istraživanje je provedeno na učiteljskim fakultetima tri hrvatska sveučilišta, a u njemu su sudjelovala 374 studenta/ice prve godine. U istraživanju su primijenjeni BFI (John & Srivastava, 1999) koji procjenjuje pet faktora ličnosti, te skale akademskog, verbalnog i općeg samopoimanja, te samopoimanja u području rješavanja problema iz upitnika za mjerenje višedimezionalnog pojma o sebi SDQ III (Marsh & O'Neill, 1984). Motivacija za odabir karijere učitelja procijenjena je primjenom Upitnika faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije koji se sastoji od tri dijela s ukupno 18 subskala. Rezultati su pokazali da dimenzije ličnosti i pojam o sebi značajno sudjeluju u objašnjenju varijance intrinzične i društvene motivacije za učiteljsko zanimanje, procjene vlastitih sposobnosti za karijeru učitelja, prethodnih iskustava s učenjem i poučavanjem te zadovoljstva izborom učiteljske profesije. Ugodnost se pokazala najbitnijom osobinom ličnosti, a akademski pojam o sebi najvažnijim elementom samopoimanja u predikciji varijance ispitanih aspekata motivacije za odabir karijere učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris; Jugović, Ivana; Pavin Ivanec, Tea
Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 60-60 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Marušić, I., Jugović, I. & Pavin Ivanec, T. (2012) Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije. U: Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.)XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana and Pavin Ivanec, Tea}, year = {2012}, pages = {60-60}, keywords = {odabir u\v{c}iteljske profesije, osobine li\v{c}nosti, pojam o sebi, motivacija}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Li\v{c}nost, pojam o sebi i odabir u\v{c}iteljske profesije}, keyword = {odabir u\v{c}iteljske profesije, osobine li\v{c}nosti, pojam o sebi, motivacija}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Jugovi\'{c}, Ivana and Pavin Ivanec, Tea}, year = {2012}, pages = {60-60}, keywords = {choice of teaching profession, personality dimensions, self-concept, motivation}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Personality, self concept and the choice of teaching profession}, keyword = {choice of teaching profession, personality dimensions, self-concept, motivation}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font