Pregled bibliografske jedinice broj: 581796
Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije
Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije // XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012. str. 60-60 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 581796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ličnost, pojam o sebi i odabir učiteljske profesije
(Personality, self concept and the choice of teaching profession)
Autori
Marušić, Iris ; Jugović, Ivana ; Pavin Ivanec, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažeci radova
/ Penezić, Z, Ćubela Adorić V., Ombla J., Slišković, A., Sorić I., Valerjev, P., Vulić-Prtorić, A. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2012, 60-60
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2012. - 26.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
odabir učiteljske profesije; osobine ličnosti; pojam o sebi; motivacija
(choice of teaching profession; personality dimensions; self-concept; motivation)
Sažetak
Istraživanja motivacije za odabir profesije učitelja posljednje su desetljeće sve brojnija, no sve donedavno nedostajala im je jasna teorijska podloga. Takav su okvir predložili Watt i Richardson (2007) u svom modelu odabira učiteljske profesije čiju teorijsku razradu temelje na konstruktima teorije očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika. Prema ovom modelu, ključne odrednice izbora učiteljske profesije su intrinzična, društvena i osobna utilitarna motivacija, percepcija vlastitih sposobnosti za poučavanje, prošla iskustva s učenjem i poučavanjem, percepcija zahtjevnosti ali i pogodnosti učiteljskog posla, zadovoljstvo odabirom ove profesije te odabir učiteljske profesije kao karijere drugog izbora. U ovom radu prikazane su relacije osobina ličnosti i akademskog samopoimanja s elementima motivacije za izbor karijere učitelja. Istraživanje je provedeno na učiteljskim fakultetima tri hrvatska sveučilišta, a u njemu su sudjelovala 374 studenta/ice prve godine. U istraživanju su primijenjeni BFI (John & Srivastava, 1999) koji procjenjuje pet faktora ličnosti, te skale akademskog, verbalnog i općeg samopoimanja, te samopoimanja u području rješavanja problema iz upitnika za mjerenje višedimezionalnog pojma o sebi SDQ III (Marsh & O'Neill, 1984). Motivacija za odabir karijere učitelja procijenjena je primjenom Upitnika faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije koji se sastoji od tri dijela s ukupno 18 subskala. Rezultati su pokazali da dimenzije ličnosti i pojam o sebi značajno sudjeluju u objašnjenju varijance intrinzične i društvene motivacije za učiteljsko zanimanje, procjene vlastitih sposobnosti za karijeru učitelja, prethodnih iskustava s učenjem i poučavanjem te zadovoljstva izborom učiteljske profesije. Ugodnost se pokazala najbitnijom osobinom ličnosti, a akademski pojam o sebi najvažnijim elementom samopoimanja u predikciji varijance ispitanih aspekata motivacije za odabir karijere učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb