Pregled bibliografske jedinice broj: 581563
Integracijski pristup u lektirnome djelu Ljubičasti planet
Integracijski pristup u lektirnome djelu Ljubičasti planet // Zlatni danci 9 – Život i djelo(vanje) Ante Gardaša / Ana Pintarić (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet Osijek, Filozofski fakultet Pečuh, Matica hrvatska Osijek, 2008. str. 163.-168. (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 581563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracijski pristup u lektirnome djelu Ljubičasti planet
(THE APPROACH TO THE COMPULSARY READING NOVEL LJUBIČASTI PLANET IN TERMS OF INTEGRATION)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zlatni danci 9 – Život i djelo(vanje) Ante Gardaša
/ Ana Pintarić - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Filozofski fakultet Osijek, Filozofski fakultet Pečuh, Matica hrvatska Osijek, 2008, 163.-168.
ISBN
978-953-6456-89-5
Skup
Zlatni danci 9 – Život i djelo(vanje) Ante Gardaša
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.03.2007. - 30.03.2007
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
integracijski pristup; školski jezični pokus; pokus zamjene; pokus preoblike
(integration approach; school language experiments; exchange experiment; transformation experiment)
Sažetak
Pristupajući književnome djelu prema načelima unutarpredmetne integracije i korelacije, pomažemo učenicima otkriti unutarnje veze i bit književne umjetnine te stvaralačke mogućnosti jezičnoga izražavanja. Na primjeru lektirnoga djela Ljubičasti planet možemo ostvariti unutarpredmetno sjedinjavanje nastavnih tema iz književnosti, jezika i jezičnoga izražavanja. U radu se oprimjeruje obradba sljedećih nastavnih tema književnoga područja: Određivanje teme u prozi, Uvod, zaplet i rasplet u priči, Odnosi među likovima, Dijelovi teksta i Književne vrste, zatim područja jezičnoga izražavanja: Sažimanje pripovjednih tekstova te jezičnih tema: Imenice, Pridjevi, Glagoli, Izricanje prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, Upravni i neupravni govor, Veliko početno slovo, Književni jezik, Zavičajni govor. U raščlambi se književnoga djela mogu primijeniti i dramski metodički postupci o kojima je također riječ u ovome radu: kazalište sjene, žive slike, vrući stolac te školski jezični pokus (pokus zamjene, pokus preoblike) kao viši oblik samostalne istraživačke djelatnosti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija