Pregled bibliografske jedinice broj: 581548
Visokoškolska knjižnica u programima informacijskog opismenjivanja studenata: istraživanje programa Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Karl-Franzens Graz
Visokoškolska knjižnica u programima informacijskog opismenjivanja studenata: istraživanje programa Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Karl-Franzens Graz // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 54 (2011), 4; 23-48 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 581548 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Visokoškolska knjižnica u programima informacijskog opismenjivanja studenata: istraživanje programa Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Karl-Franzens Graz
(Academic library in information literacy programes for students: research of the program of University library at the Karl-Franzens University Graz)
Autori
Rubinić, Dora ; Stričević, Ivanka
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 54
(2011), 4;
23-48
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
informacijska pismenost; informacijsko opismenjivanje; sveučilišna knjižnica; Bolonjski proces; Sveučilišna knjižnica Sveučilišta Karl-Franzens u Grazu
(information literacy; information literacy programs; university library; Bologna process; University Library of Karl-Franzens University of Graz)
Sažetak
Rad se bavi informacijskim opismenjivanjem studenata u sklopu visokoškolskog kurikuluma. Predstavljeni su rezultati istraživanja vezanog uz modalitete provođenja programa informacijske pismenosti, pri čemu je naglasak na analizi programa informacijskog opismenjivanja Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Karl-Franzens u Grazu i utjecaju tog programa na studente navedenog sveučilišta. Analizirana je upravo navedena knjižnica jer je njezin program informacijskog opismenjivanja dio sveučilišnog kurikuluma. Metodom ankete, istražene su motiviranost i razina zadovoljstva studenata Sveučilišta Karl-Franzens kolegijem Samoupravljanje na sveučilištu i na poslu: uspješno pretraživanje i snalaženje u Sveučilišnoj knjižnici. Navedeni kolegij čini središnji dio programa informacijskog opismenjivanja na Sveučilištu. Rezultati su potvrdili da on pridonosi informacijskoj pismenosti studenata te da su studenti zadovoljni kompetencijama koje su stekli. Intervju proveden s voditeljicom kolegija dao je uvid u cjelokupno djelovanje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Karl-Franzens u području programa informacijskog opismenjivanja kao i u sadržaj i provedbu samog kolegija. Detaljniji uvid u sadržaj kolegija dobiven je sadržajnom analizom dokumentacije. Informacijsko opismenjivanje koje provodi navedena sveučilišna knjižnica predstavlja primjer dobre prakse jer je ona prepoznala zahtjeve Bolonjskog procesa kao prigodu za jačanje svoje obrazovne uloge i za integraciju u sveučilišni kurikulum.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Information Science Abstracts
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- PASCAL