Pregled bibliografske jedinice broj: 581181
Akteri profesionalne socijalizacije mladih istraživača u prirodnim i društvenim znanostima
Akteri profesionalne socijalizacije mladih istraživača u prirodnim i društvenim znanostima, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 581181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akteri profesionalne socijalizacije mladih istraživača u prirodnim i društvenim znanostima
(Social actors of young researchers' professional socialization in natural and social sciences)
Autori
Brajdić Vuković, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.05
Godina
2012
Stranica
293
Mentor
Štulhofer, Aleksandar
Ključne riječi
profesionalna istraživačka socijalizacija; disciplinarnost; organizacijska socijalizacija; znanstveno novaštvo; znanstvena politika; mentorstvo; ključne karijerno korisne mreže
(professional research socialization; disciplinarity; organizational socialization; scientific novice system; science policy; mentorship; career rewarding core networks)
Sažetak
Disertacija Akteri profesionalne socijalizacije mladih istraživača bavi se utjecajem discipline, institucije, projekta i formalne supervizije te samog mladog istraživača na ukupan socijalizacijski proces kroz određivanje mladom istraživaču karijerno najkorisnijih socijalizacijskih aktera. U konceptualnom okviru predlaže se koncept disciplinarno-profesionalnog, institucijskog i projektnog, te osobnog novačkog utjecaja na profesionalno osposobljavanje. Kontekstualne značajke formalnopravnog znanstveno- novačkog sustava, ukazuju da je supervizija na projektu najvažnija karika sustava socijalizacije. Iz tog, i teorijskih razloga, disertacija se bavi i razvojem mentorstva u okviru formalne supervizije, ali i drugih neformalnih odnosa. Pritom su povezani koncepti mentorstva i ključnih egocentričnih mreža i osmišljen je okvir i instrument ispitivanja i analize karijerno korisnih ključnih mreža mladih istraživača. U radu je korištena kvalitativna metodologija, tehnika polu-strukturiranih dubinskih intervjua, a obrađeni podaci temelje se na uzorku od 40 znanstvenih novaka iz područja prirodnih i društvenih znanosti s fakulteta i iz javnih instituta. Središnja analiza rezultata vezana je uz ranu istraživačku produktivnost te dovršetak doktorske disertacije, dva najvažnija indikatora obrazovne socijalizacijske uspješnosti. Slijedi analiza ključnih egocentričnih mreža mladih istraživača, prema znanstvenim područjima i vrsti institucije. Glavne spoznaje upućuju na preopterećenost novaka nastavnim i/ili obvezama na komercijalnim projektima te na nepostojanje mehanizama socijalizacijske podrške od strane institucija. Socijalizacijski najvažnije okružje je istraživački projekt, uz voditelja projekta kao ključnu figuru, a razvijen mentorski odnos s iskusnim znanstvenikom nema alternativu. Najpovoljniji su istraživački zainteresirani i aktivni te međunarodno umreženi mentori, a koautorstvo s iskusnim znanstvenikom važna je pedagoška praksa. Nalazi ovog istraživanja upućuju na nezaobilazne faktore i aktere kvalitetne istraživačke socijalizacije u društvenim i prirodnim znanostima te na poteškoće novačkog sustava pri njegovom svakodnevnom praktičnom funkcioniranju. Znanstveno-političke implikacije ukazuju na potrebu radikalne promjene sustava, od načina financiranja do uspostavljanja mehanizama na svim socijalizacijskim razinama koji bi ne samo osigurali, već praktično omogućili da socijalizacija mladih istraživača teče neometano i na kvalitetan način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001172-3041 - Društveni akteri znanstvenog i tehnološkog razvoja (Šuljok, Adrijana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb