Pregled bibliografske jedinice broj: 580530
Uloga profesionalnog dijaloga kod ugrožene psihološke dobrobiti istraživača: Što nam može biti od koristi?
Uloga profesionalnog dijaloga kod ugrožene psihološke dobrobiti istraživača: Što nam može biti od koristi? // Postignuća i izazovi razvoja supervizije
Opatija, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 580530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga profesionalnog dijaloga kod ugrožene psihološke dobrobiti istraživača: Što nam može biti od koristi?
(The Role of Supervision on Well-being of Researcher:What Can Help Us?)
Autori
Ogresta Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Postignuća i izazovi razvoja supervizije
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.04.2012. - 20.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kvalitativno istraživanje; socijalno osjetljive teme; profesionalni dijalog; vulnerabilnost istraživača
(qualitative research; sensitive topics; professional dialogue; researcher vulnerability)
Sažetak
Istraživanja socijalno osjetljivih tema stavljaju pred istraživače brojne izazove o čemu svjedoči i sve veći broj radova u kojima se problematiziraju potencijalni rizici sudjelovanja u ovakvoj vrsti istraživanja za istraživača. Fluidna i kompleksna priroda kvalitativnog istraživačkog procesa još više ističe potrebu za smanjivanjem negativnih učinaka za istraživača prilikom provedbe istraživanja s vulnerabilnim skupinama. Budući da kvalitativni istraživač promatra realnost iz perspektive pojedinca koristeći sebe kao mjerni instrument, vrlo je učestalo unošenje svojih osobnih doživljaja i emocija za vrijeme cjelokupnog istraživačkog procesa poradi čega se i sam istraživač ponekad nalazi u ulozi vulnerabilnog opažača. Dosadašnje spoznaje bilježe niz izazova s kojima se pri tome istraživači mogu suočiti: konflikt profesionalnih uloga, razvijanje odnosa povjerenja sa sudionicima, sposobnost upravljanja vlastitim emocijama, spremnost na suočavanje s osobnom ranjivošću, sposobnost slušanja do sada nikad iznesenih iskustava, osobno samootkrivanje odnosno iznošenje vlastitih iskustava te podražavajuće slušanje bolnih, često i traumatskih iskustava sudionika. Obzirom da navedeni izazovi na različite načine mogu ugroziti istraživačevu psihološku dobrobit, opravdanim se čini zapitati: Kako u svrhu realizacije istraživačkih ciljeva istovremeno balansirati ranjivost sudionika i skrbiti za vlastitu dobrobit? Odgovor na navedeno pitanje biti će problematiziran u kontekstu iskustva provedbe kvalitativnog istraživanja s roditeljima čije dijete boluje od maligne bolesti, kao i mogućnostima primjene različitih oblika profesionalnog dijaloga u očuvanju psihološke dobrobiti istraživača te važnosti senzibilizacije istraživača o potrebi skrbi za mentalno zdravlje u svim fazama istraživačkog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti