Pregled bibliografske jedinice broj: 579624
Upravljanje kvalitetom i ostvarivanje konkurentske prednosti u poduzećima konditorske industrije u Republici Hrvatskoj
Upravljanje kvalitetom i ostvarivanje konkurentske prednosti u poduzećima konditorske industrije u Republici Hrvatskoj, 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 579624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje kvalitetom i ostvarivanje konkurentske prednosti u poduzećima konditorske industrije u Republici Hrvatskoj
(Quality Management and Competitive Advantage achievement in Confectionery Industry in Republic of Croatia)
Autori
Čavić, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
07.02
Godina
2011
Stranica
91
Mentor
Mencer, Ivan
Neposredni voditelj
Jelenc, Lara
Ključne riječi
upravljanje kvalitetom ; troškovi kvalitete ; lanac vrijednosti ; konkurentska prednost ; strategije diferencijacije i integracije ; konditorska industrija ; inovacije
(quality management ; quality costs ; value chain ; competitive advantage ; differentiation and integration strategies ; confectionery industry ; innovation)
Sažetak
Proizvod je danas pojam i objek kojega se ne može odvojiti od atributa kvalitete. Odnosno, može se reći da on predstavlja manifestaciju kvalitete. Da bi se to i ostvarilo, kvalitetom je nužno efikasno upravljati. Stoga se kao nužnost javlja primjena procesnog i kontinuiranog pristupa upravljanju kvalitetom. Svrha i cilj istraživanja su razmotriti relevantne odrednice strateškog i održivog razvoja konditorske industrije, ulogu upravljanja kvalitetom u ostvarivanju konkurentske prednosti, te potencijalne izvore kvalitete kao i njene različite aspekte tj. sagledavajući je kroz vanjsko i unutrašnje okruženje konditorskog poduzeća. Cilj prethodno navedenog je definirati sredstvo ostvarivanja diferencijacije u odnosu na globalnu konkurenciju. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da se kroz niz normi i sustava upravljanja kvalitetom u hrvatskoj kontitorskoj industriji otvaraju mogućnosti za ostvarivanje konkurentskih prednosti. No, svijest o tome još je vrlo malo raširena, posebice kada se u obzir uzme stav i ponašanje vrhovnog menadžmenta. Također je uočljivo da se aktualne norme i sustavi često prihvaćaju paušalno. Slijedi konstatacija da potencijali ovakvog pristupa u ostvarivanju prednosti nad konkurencijom, iako dokazani, nisu ni približno iskorišteni. Upravo radi toga dan je prijedlog modela konkurentskih prednosti s intencijom lakšeg uočavanja problematike, ali i radi olakšane primjene koncepta upravljanja kvalitetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka