Pregled bibliografske jedinice broj: 579564
Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije
Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije // Ekonomija i kultura - sažeci izlaganja godišnjeg stručno-znanstvenog skupa Hrvatskog etnološkog društva / Prica, Ines ; Škokić, Tea, Kirin Jambrešić, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2011. str. 9-9 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 579564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije
(Family cultures of consumption - consumer practices and processes of identification)
Autori
Mihaljević, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Ekonomija i kultura - sažeci izlaganja godišnjeg stručno-znanstvenog skupa Hrvatskog etnološkog društva
/ Prica, Ines ; Škokić, Tea, Kirin Jambrešić, Renata - Zagreb : Hrvatsko etnološko društvo, 2011, 9-9
Skup
Ekonomija i kultura - godišnji stručno-znanstveni skup Hrvatskog etnološkog društva
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.06.2011. - 11.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
potrošnja; obitelj; etnografija; identitet
(consumption; family; ethnography; identity)
Sažetak
Istraživanje potrošački praksi na simboličko-vrijednosnoj, emotivnoj i iskustvenoj razini temelji se na antropološkoj pretpostavci kako ekonomski procesi i prakse u značajnom smislu predstavljaju kulturni fenomen te utječu na izgradnju individualni i kolektivnih identiteta. Zanimajući se za obrasce potrošačke socijalizacije, specifične motivacije i ograničenja potrošnje pojedinaca, antropološka analiza potrošačkih praksi usmjerena je na mikro razinu iskustva. Ovo etnografsko istraživanje usmjereno na obiteljske ‘kulture potrošnje’ zanima se za međugeneracijska iskustva potrošačkih praksi unutar obitelji, interpretacije vlastitih potrošačkih odabira, te stavove prema potrošnji kao sredstvu izgradnje identiteta. Fokus istraživanja usmjeren je na potrošačku socijalizaciju unutar obitelji analizirajući individualni identitet iskazan kupovinom predmeta i usluga, obiteljske ekonomske strategije u kontekstu društvenih i ekonomskih promjena te održanje socijalnog statusa i postizanje društvene pokretljivosti. Namjera istraživanja jest istovremeno podatke o osobnim iskustvima kazivača smjestiti u diskusiju o društvenim i ekonomskim promjenama te ponuditi etnografski uvid u dinamiku kulturnih procesa na području potrošnje na lokalnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija