Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 579564

Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije


Mihaljević, Lucija
Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije // Ekonomija i kultura - sažeci izlaganja godišnjeg stručno-znanstvenog skupa Hrvatskog etnološkog društva / Prica, Ines ; Škokić, Tea, Kirin Jambrešić, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2011. str. 9-9 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 579564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije
(Family cultures of consumption - consumer practices and processes of identification)

Autori
Mihaljević, Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Ekonomija i kultura - sažeci izlaganja godišnjeg stručno-znanstvenog skupa Hrvatskog etnološkog društva / Prica, Ines ; Škokić, Tea, Kirin Jambrešić, Renata - Zagreb : Hrvatsko etnološko društvo, 2011, 9-9

Skup
Ekonomija i kultura - godišnji stručno-znanstveni skup Hrvatskog etnološkog društva

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.06.2011. - 11.06.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
potrošnja; obitelj; etnografija; identitet
(consumption; family; ethnography; identity)

Sažetak
Istraživanje potrošački praksi na simboličko-vrijednosnoj, emotivnoj i iskustvenoj razini temelji se na antropološkoj pretpostavci kako ekonomski procesi i prakse u značajnom smislu predstavljaju kulturni fenomen te utječu na izgradnju individualni i kolektivnih identiteta. Zanimajući se za obrasce potrošačke socijalizacije, specifične motivacije i ograničenja potrošnje pojedinaca, antropološka analiza potrošačkih praksi usmjerena je na mikro razinu iskustva. Ovo etnografsko istraživanje usmjereno na obiteljske ‘kulture potrošnje’ zanima se za međugeneracijska iskustva potrošačkih praksi unutar obitelji, interpretacije vlastitih potrošačkih odabira, te stavove prema potrošnji kao sredstvu izgradnje identiteta. Fokus istraživanja usmjeren je na potrošačku socijalizaciju unutar obitelji analizirajući individualni identitet iskazan kupovinom predmeta i usluga, obiteljske ekonomske strategije u kontekstu društvenih i ekonomskih promjena te održanje socijalnog statusa i postizanje društvene pokretljivosti. Namjera istraživanja jest istovremeno podatke o osobnim iskustvima kazivača smjestiti u diskusiju o društvenim i ekonomskim promjenama te ponuditi etnografski uvid u dinamiku kulturnih procesa na području potrošnje na lokalnoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Lucija Mihaljević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mihaljević, Lucija
Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije // Ekonomija i kultura - sažeci izlaganja godišnjeg stručno-znanstvenog skupa Hrvatskog etnološkog društva / Prica, Ines ; Škokić, Tea, Kirin Jambrešić, Renata (ur.).
Zagreb: Hrvatsko etnološko društvo, 2011. str. 9-9 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Mihaljević, L. (2011) Obiteljske kulture potrošnje - potrošačke prakse i procesi identifikacije. U: Prica, I. & Škokić, Tea, Kirin Jambrešić, Renata (ur.)Ekonomija i kultura - sažeci izlaganja godišnjeg stručno-znanstvenog skupa Hrvatskog etnološkog društva.
@article{article, author = {Mihaljevi\'{c}, Lucija}, year = {2011}, pages = {9-9}, keywords = {potro\v{s}nja, obitelj, etnografija, identitet}, title = {Obiteljske kulture potro\v{s}nje - potro\v{s}a\v{c}ke prakse i procesi identifikacije}, keyword = {potro\v{s}nja, obitelj, etnografija, identitet}, publisher = {Hrvatsko etnolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mihaljevi\'{c}, Lucija}, year = {2011}, pages = {9-9}, keywords = {consumption, family, ethnography, identity}, title = {Family cultures of consumption - consumer practices and processes of identification}, keyword = {consumption, family, ethnography, identity}, publisher = {Hrvatsko etnolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font