Pregled bibliografske jedinice broj: 579287
Troškovi prijevoznika i formiranje vozarina u riječnom brodarstvu
Troškovi prijevoznika i formiranje vozarina u riječnom brodarstvu, 2012., diplomski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 579287 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Troškovi prijevoznika i formiranje vozarina u riječnom brodarstvu
(Cost of freight carriers and the formation of inland shipping)
Autori
Vresk, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
08.05
Godina
2012
Stranica
36
Mentor
Bukljaš Skočibušić, Mihaela
Ključne riječi
troškovi; vozarina; prijevoz; riječno brodarstvo
(costs; freight; transport; inland shipping)
Sažetak
Riječni promet je najstariji oblik prijevoza i do pojave željeznice njegovom razvoju posvećena je velika pažnja. Prednosti navedenog prijevoza ogledaju se u slijedećem: 1. mali trošak energije po tonskom kilometru jer su otpori broda u vožnji vrlo mali ; 2. troškovi izgradnje i održavanja infrastrukture su vrlo niski ; 3. kapacitet plovnih puteva je teoretski neograničen, iako postoji mogućnost stanovitih oscilacija zbog ograničenog vodostaja, zaleđivanja vode i sl. Riječni je promet pogodan za prijevoz masovne robe niske vrijednosti koja nije podložna kvarenju i lomljenju, kao i industrijske robe visoke vrijednosti koja pripada u skupinu izvangabaritnih tereta, te robe u tekućem stanju. Upravo zbog tih razloga u riječnom prometu se razvijaju i posebne tehnologije prijevoza koje potpuno slijede tijek suvremenih transportnih tehnologija. Svjetska riječna flota, pogotovo europska, svoje tehnologije prijevoza razvija u više smjerova: 1. prijevoz riječno-pomorskim brodovima, 2. prijevoz robe koja je ukrcana u vagone iIi kamionske prikolice, brodovima katamaranskog oblika po sustavu Ro-Ro ; 3. prijevoz robe u potisnicama koje su građene za ukrcaj posebne brodove-nosače potisnica ; 4. prijevoz robe posebno izgrađenim brodovima- hladnjačama za prijevoz voća i povrća ; 5. prijevoz robe kontejnerima preuzetim od željezničkog i/ili cestovnog prometa. Međutim, unutrašnja plovidba suočena je s tri prirodna nedostatka: vodeni putovi ne pokrivaju čitav teritorij određene zemlje, promet je znatno sporiji od drugih oblika prijevoza, te je osjetljiv na vremenske okolnosti (pogotovo zimi kada se voda smrzava zbog čega dolazi do čestih prekida), što rezultira povećanjem troškova. 2. troškovi izgradnje i održavanja infrastrukture su vrlo niski ; 3. kapacitet plovnih puteva je teoretski neograničen, iako postoji mogućnost stanovitih oscilacija zbog ograničenog vodostaja, zaleđivanja vode i s1. Riječni je promet pogodan za prijevoz masovne robe niske vrijednosti koja nije podložna kvarenju i lomljenju, kao i industrijske robe visoke vrijednosti koja pripada u skupinu izvangabaritnih tereta, te robe u tekućem stanju. Upravo zbog tih razloga u riječnom prometu se razvijaju i posebne tehnologije prijevoza koje potpuno slijede tijek suvremenih transportnih tehnologija. Svjetska riječna flota, pogotovo europska, svoje tehnologije prijevoza razvija u više smjerova: 1. prijevoz riječno-pomorskim brodovima, 2. prijevoz robe koja je ukrcana u vagone iIi kamionske prikolice, brodovima katamaranskog oblika po sustavu Ro-Ro ; 3. prijevoz robe u potisnicama koje su građene za ukrcaj posebne brodove-nosače potisnica ; 4. prijevoz robe posebno izgrađenim brodovima- hladnjačama za prijevoz voća i povrća ; 5. prijevoz robe kontejnerima preuzetim od že1jezničkog i/ili cestovnog prometa. Međutim, unutrašnja plovidba suočena je s tri prirodna nedostatka: vodeni putovi ne pokrivaju čitav teritorij određene zemlje, promet je znatno sporiji od drugih oblika prijevoza, te je osjetljiv na vremenske okolnosti (pogotovo zimi kada se voda smrzava zbog čega dolazi do čestih prekida), što rezultira povećanjem troškova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport