Pregled bibliografske jedinice broj: 578949
Odgovornost prijevoznika za smrt i tjelesne ozljede putnika u unutarnjoj plovidbi - de lege lata i de lege ferrenda
Odgovornost prijevoznika za smrt i tjelesne ozljede putnika u unutarnjoj plovidbi - de lege lata i de lege ferrenda // Pravni vjesnik, 24 (2008), 3-4; 7-33 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 578949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgovornost prijevoznika za smrt i tjelesne ozljede putnika u unutarnjoj plovidbi - de lege lata i de lege ferrenda
(The Liability of the Carrier for the Death of or Personal Injury to a Passenger in Inland Navigation - de lege lata and de lege ferrenda)
Autori
Pospišil Miler, Marija
Izvornik
Pravni vjesnik (0352-5317) 24
(2008), 3-4;
7-33
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
prijevoz putnika u unutarnjoj plovidbi; odgovornost prijevoznika; obvezno osiguranje
(Passenger Carriage in Inland navigation; Carriers Liability; Obligatory Insurance)
Sažetak
Ubrzo nakon donošenja Atenske konvencije o prijevozu putnika i njihove prtljage morem iz 2002. godine, započele su i rasprave u okviru Europske zajednice o provedbi i proširenju primjene Konvencije na domaće prijevoze (kabotaža), ali i na prijevoze putnika u unutarnjoj plovidbi, na što su pojedine države imale značajne zamjerke ukazujući na brojne pravne i ekonomske učinke do kojih će doći stupanjem na snagu Atenske konvencije iz 2002. godine. U cilju ubrzanja stupanja na snagu Konvencije iz 2002. godine u okviru EU na pomorski prijevoz putnika, najnovijim Dogovorom iz prosinca 2008. godine o Prijedlogu Uredbe za provedbu Atenske konvencije iz 2002. godine, odustalo se od njezine primjene na prijevoze u unutarnjoj plovidbi. Imajući u vidu činjenicu, da se u RH odredbe Pomorskog zakonika primjenjuju i na prijevoze u unutarnjoj plovidbi, ovim se člankom želi upozoriti, da će, u slučaju eventualne ratifikacije Atenske konvencije iz 2002. godine od strane RH i unošenjem njezinih odredbi u Pomorski zakonik RH, doći do automatske primjene odredaba Atenske konvencije iz 2002. godine i na prijevoze u unutarnjoj plovidbi, bez obzira što to ne bi bila obveza prema Uredbi EU. Iz tih razloga, bilo bi uputno posebnim zakonom urediti prijevoz putnika u unutarnjoj plovidbi, kako bi se izbjegla situacija da se u RH, Atenska konvencija iz 2002. godine primjenjuje i na unutarnju plovidbu i prije nego se postigne dogovor za njezinu obveznu primjenu u državama EU.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline