Pregled bibliografske jedinice broj: 578939
Atenska konvencija o prijevozu putnika i njihove prtljage morem 2002. godine
Atenska konvencija o prijevozu putnika i njihove prtljage morem 2002. godine // Poredbeno pomorsko pravo, 43 (2004), 158; 227-262 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 578939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Atenska konvencija o prijevozu putnika i njihove prtljage morem 2002. godine
(Athens Convention relating to the Carriage of Passengers and their Luggage by Sea, 2002)
Autori
Pospišil Miler, Marija
Izvornik
Poredbeno pomorsko pravo (1331-9914) 43
(2004), 158;
227-262
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Atenska konvencija (2002.); prijevoz putnika; prijevoz morem
(Athens Convention; 2002; carriage of passengers by sea)
Sažetak
Diplomatska konferencija održana u Londonu od 21. listopada do 1. studenoga 2002. godine, sazvana od strane Međunarodne pomorske organizacije (IMO), usvojila je protokol za izmjenu Atenske konvencije o prijevozu putnika i njihove prtljage morem iz 1974. godine. Konvencija, kako je izmijenjena Protokolom, zajedno sa završnim odredbama Protokola iz 2002. godine i njegovim aneksom, činit će novu konvenciju nazvanu Atenska konvencija o prijevozu putnika i njihove prtljage morem, 2002. godine. Glavni su razlozi za izmjenu Atenske konvencije iz 1974. poboljšanje pravnog položaja i veća zaštita putnika u pomorskom prijevozu na međunarodnoj razini povišenjem iznosa ograničenja odgovornosti za štetu zbog smrti i tjelesne ozljede putnika te uvođenjem obveznog osiguranja odgovornosti prijevoznika za te štete i direktne tužbe prema osigurateljima. Protokolom je, međutim, radikalno izmijenjen sustav odgovornosti Atenske konvencije iz 1974. uvođenjem dvostupanjskog sustava odgovornosti i usvajanjem objektivne odgovornosti za smrt i tjelesne ozljede putnika prouzročene pomorskom nezgodom, što u kombinaciji s povišenim iznosima ograničenja odgovornosti, obveznim osiguranjem i direktnom tužbom prema osigurateljima, ustanovljava potpuno novi sustav odgovornosti koji čini upitnim tradicionalno korištenje P and I osiguranja kao načina ispunjavanja zahtjeva obveznog osiguranja. Novi Protokol, kad stupi na snagu, imat će brojne implikacije na pravni i ekonomski položaj pomorskih prijevoznika. Ovim se člankom stoga želi ukazati na neke bitne razlike koje donosi Protokol iz 2002. godine u odnosu na Atensku konvenciju iz 1974. te potaknuti daljnju detaljnu analizu svih implikacija i mogućih posljedica koje će slijediti nakon stupanja na snagu Protokola iz 2002., jer će to neizbježno biti od odlučujućeg značenja prilikom odlučivanja pojedinih država pa tako i Hrvatske, da li ratificirati Protokol iz 2002. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Academic Search Complete (EBSCO)
- Legal Collection (EBSCO) : Academic Journal--Maritime Law
- portal HRČAK , EJOL