Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 578930

Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?


Majdak, Marijana
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema? // Postignuća i izazovi razvoja supervizije / prof.dr.sc. Marina Ajduković (ur.).
Zagreb: Sveučilišna tiskara, 2012. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 578930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?
(What kind of support do we need to suply students in exploring socially sensitive themes?)

Autori
Majdak, Marijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Postignuća i izazovi razvoja supervizije / Prof.dr.sc. Marina Ajduković - Zagreb : Sveučilišna tiskara, 2012, 33-33

ISBN
978-953-6353-23-1

Skup
Postignuća i izazovi razvoja supervizije

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.04.2012. - 20.04.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
studenti; socijalno osjetljive teme; nastavnik mentor; istraživačka etika
(students; socially sensitive themes; teacher mentor; research ethic)

Sažetak
U okviru obrazovanja na Studiju socijalnog rada u Zagrebu studenti završnih godina preddiplomskog studija, diplomskog studija kao i polaznici poslijediplomskih studija često provode istraživanja sa skupinama mladih koje su bili izloženi zlostavljanju, zanemarivanju ili se i sam rizično ponašaju, a teme koje odabiru često uključuju ispitivanja o obiteljskim odnosima, iskustvima stigmatizacije, traumatizacije i slično. Pri tome se sve češće odlučuju na kvalitativnu metodologiju (intervju ili fokusne grupe). Iskustvo nastavnika mentora studentima koji se odlučuju za kvalitativna istraživanja sa različitim skupinama mladih pokazalo je da se radi o zadatku punom izazova, te da se javljaju neka pitanja i dileme o kojima bi bilo dobro raspraviti. Kao prvo: Što sve uključuje uloga nastavnika mentora pri odabiru teme i metodologije, organizaciji i provedbi takvih kvalitativnih istraživanja? Nastavnik mentor treba procjeniti kompetencije studenata za provođenje kvalitativnog istraživanja (znaju li o kakvim mladima se radi, koja su njihova obilježja, znaju li kako voditi razgovor s mladima, kako ih motivirati za sudjelovanje). Zatim pripremiti studenta za provedbu kvalitativnog istraživanja (dati uputu i usmjeriti studente na koji način će obaviti istraživanje, istaći važnost zaštite sudionika da ne kažu više u kontekstu...). Nadalje, nastavnik mentor zajedno sa studentom priprema teren za provedbu istraživanja (pribavlja etičke suglasnosti i suglasnosti nadležnih tijela). S obzirom da se radi o istraživanju osjetljivih tema takav razgovor mlade može potaknuti na ljutnju i agresivnost ili tugu i plač. Student voditelj fokusne grupe tada može biti u dilemi koja je sada njegova uloga i kako postupiti. Isto tako, neka iskazana iskustva mogu i kod studenata voditelja fokusne grupe dovesti do nekih unutarnjih procesa koji se mogu odraziti na njegovo daljnje vođenje gupe ili mijenjanje pristupa. Pitanja o kojima bi trebalo raspraviti su: Da li je student istraživač sposoban preuzeti brigu sam o sebi? Kako procjeniti da li mu je potreban i kakav oblik podrške (psihičko rasterećenje, supervizija) ? Što kada student prikuplja podatke kroz duže vrijeme? Ako je nastavnik mentor dužan osigurati podršku za rad na takvom području treba li i on posjedovati određena znanja koja će mu omogućiti da studentu pruži potrebnu podršku?

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Majdak, Marijana
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema? // Postignuća i izazovi razvoja supervizije / prof.dr.sc. Marina Ajduković (ur.).
Zagreb: Sveučilišna tiskara, 2012. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Majdak, M. (2012) Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?. U: prof.dr.sc. Marina Ajduković (ur.)Postignuća i izazovi razvoja supervizije.
@article{article, author = {Majdak, Marijana}, year = {2012}, pages = {33-33-33-33}, keywords = {studenti, socijalno osjetljive teme, nastavnik mentor, istra\v{z}iva\v{c}ka etika}, isbn = {978-953-6353-23-1}, title = {Kakvu podr\v{s}ku pru\v{z}iti studentima u istra\v{z}ivanjima socijalno osjetljivih tema?}, keyword = {studenti, socijalno osjetljive teme, nastavnik mentor, istra\v{z}iva\v{c}ka etika}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}na tiskara}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Majdak, Marijana}, year = {2012}, pages = {33-33-33-33}, keywords = {students, socially sensitive themes, teacher mentor, research ethic}, isbn = {978-953-6353-23-1}, title = {What kind of support do we need to suply students in exploring socially sensitive themes?}, keyword = {students, socially sensitive themes, teacher mentor, research ethic}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}na tiskara}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font