Pregled bibliografske jedinice broj: 578930
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema? // Postignuća i izazovi razvoja supervizije / prof.dr.sc. Marina Ajduković (ur.).
Zagreb: Sveučilišna tiskara, 2012. str. 33-33 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 578930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kakvu podršku pružiti studentima u istraživanjima socijalno osjetljivih tema?
(What kind of support do we need to suply students in exploring socially sensitive themes?)
Autori
Majdak, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Postignuća i izazovi razvoja supervizije
/ Prof.dr.sc. Marina Ajduković - Zagreb : Sveučilišna tiskara, 2012, 33-33
ISBN
978-953-6353-23-1
Skup
Postignuća i izazovi razvoja supervizije
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.04.2012. - 20.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studenti; socijalno osjetljive teme; nastavnik mentor; istraživačka etika
(students; socially sensitive themes; teacher mentor; research ethic)
Sažetak
U okviru obrazovanja na Studiju socijalnog rada u Zagrebu studenti završnih godina preddiplomskog studija, diplomskog studija kao i polaznici poslijediplomskih studija često provode istraživanja sa skupinama mladih koje su bili izloženi zlostavljanju, zanemarivanju ili se i sam rizično ponašaju, a teme koje odabiru često uključuju ispitivanja o obiteljskim odnosima, iskustvima stigmatizacije, traumatizacije i slično. Pri tome se sve češće odlučuju na kvalitativnu metodologiju (intervju ili fokusne grupe). Iskustvo nastavnika mentora studentima koji se odlučuju za kvalitativna istraživanja sa različitim skupinama mladih pokazalo je da se radi o zadatku punom izazova, te da se javljaju neka pitanja i dileme o kojima bi bilo dobro raspraviti. Kao prvo: Što sve uključuje uloga nastavnika mentora pri odabiru teme i metodologije, organizaciji i provedbi takvih kvalitativnih istraživanja? Nastavnik mentor treba procjeniti kompetencije studenata za provođenje kvalitativnog istraživanja (znaju li o kakvim mladima se radi, koja su njihova obilježja, znaju li kako voditi razgovor s mladima, kako ih motivirati za sudjelovanje). Zatim pripremiti studenta za provedbu kvalitativnog istraživanja (dati uputu i usmjeriti studente na koji način će obaviti istraživanje, istaći važnost zaštite sudionika da ne kažu više u kontekstu...). Nadalje, nastavnik mentor zajedno sa studentom priprema teren za provedbu istraživanja (pribavlja etičke suglasnosti i suglasnosti nadležnih tijela). S obzirom da se radi o istraživanju osjetljivih tema takav razgovor mlade može potaknuti na ljutnju i agresivnost ili tugu i plač. Student voditelj fokusne grupe tada može biti u dilemi koja je sada njegova uloga i kako postupiti. Isto tako, neka iskazana iskustva mogu i kod studenata voditelja fokusne grupe dovesti do nekih unutarnjih procesa koji se mogu odraziti na njegovo daljnje vođenje gupe ili mijenjanje pristupa. Pitanja o kojima bi trebalo raspraviti su: Da li je student istraživač sposoban preuzeti brigu sam o sebi? Kako procjeniti da li mu je potreban i kakav oblik podrške (psihičko rasterećenje, supervizija) ? Što kada student prikuplja podatke kroz duže vrijeme? Ako je nastavnik mentor dužan osigurati podršku za rad na takvom području treba li i on posjedovati određena znanja koja će mu omogućiti da studentu pruži potrebnu podršku?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb