Pregled bibliografske jedinice broj: 578895
STUPANJE NA SNAGU MEĐUNARODNE KONVENCIJE O GRAĐANSKOJ ODGOVORNOSTI ZA ŠTETU ZBOG ONEČIŠĆENJA MORA BRODSKIM GORIVOM, 2001.
STUPANJE NA SNAGU MEĐUNARODNE KONVENCIJE O GRAĐANSKOJ ODGOVORNOSTI ZA ŠTETU ZBOG ONEČIŠĆENJA MORA BRODSKIM GORIVOM, 2001. // Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu, 58 (2008), 5; 1201-1230 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 578895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STUPANJE NA SNAGU MEĐUNARODNE KONVENCIJE O GRAĐANSKOJ ODGOVORNOSTI ZA ŠTETU ZBOG ONEČIŠĆENJA MORA BRODSKIM GORIVOM, 2001.
(ENTRY INTO FORCE OF THE INTERNATIONAL CONVENTION ON CIVIL LIABILITY FOR BUNKER OIL POLLUTION DAMAGE, 2001)
Autori
Pospišil, Marija
Izvornik
Zbornik Pravnog fakulteta u Zagrebu (0350-2058) 58
(2008), 5;
1201-1230
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
onečišćenje mora pogonskim gorivom; obvezno osiguranje; izravna tužba
(bunker oil pollution; compulsory insurance; direct action)
Sažetak
Stupanjem na snagu Bunker konvencije koja regulira pitanje odgovornosti i naknade štete zbog onečišćenja mora pogonskim gorivom, unaprjeđuje se i zaokružuje sustav međunarodnopravne regulacije građanske odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora uljem koja je započeta donošenjem Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora uljem iz 1969. godine (CLC 1969.) i Međunarodnom konvencijom o osnivanju Međunarodnog fonda za naknadu štete zbog onečišćenja mora uljem iz 1971. godine (IOPC fond 1971.), a nastavljena izmjenama navedenih Konvencija donošenjem Protokola iz 1992. godine te Protokola o osnivanju dopunskog fonda 2003. godine, kao i donošenjem Međunarodne konvencije o odgovornosti i naknadi štete u svezi prijevoza opasnih i štetnih tvari iz 1996. godine (HNS), kojom su obuhvaćene određene vrste ulja koja nisu uključena u CLC sustav odgovornosti. U radu se analiziraju bitne značajke Bunker konvencije o odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora pogonskim gorivom u usporedbi sa CLC sustavom odgovornosti za štete zbog onečišćenja mora uljem koje se prevozi kao teret, s posebnim osvrtom na pitanja vezana za obvezno osiguranje odgovornosti vlasnika broda i pravo na izravnu tužbu prema osiguratelju kao i pitanja u svezi certifikacije brodova u skladu s Bunker konvencijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
- HeinOnline
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Index to foreign legal periodicals
- Drant - Droits antiques : Kriminologija in kazensko pravosodje - CRIM
- Scopus
- Worlwide political science abstracts