Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 578862

Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji


Rojko, Pavel
Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji // Tonovi (Zagreb), 37/38. (2001), 1/2; 3-19 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 578862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji
(History of music/music appreciation in music school and humanistic secondary education)

Autori
Rojko, Pavel

Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 37/38. (2001), 1/2; 3-19

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
povijest glazbe; glazbena škola; gimnazija; dijakronijski model; sinkronijski model; znanje glazbe; znanje o glazbi
(history of music; music school; humanistic secondary school; diachronic model; synchronic model; musical knowledge; knowledge about music)

Sažetak
Povijest glazbe u glazbenoj školi i glazbena umjetnost u gimnaziji koncipirani su danas na striktno dijakronijskom načelu kao (kratka) rekapitulacija povijesti glazbe. U središtu pozornosti dijakronijskog modela je (povijesno) vrijeme u koje se smještaju pojave, osobe, događaji. Nasuprot tome, sinkronijski model, koji se opširnije elaborira u ovom radu, stavlja u središte interesa glazbu (glazbeno djelo, vrstu, formu) koje promatra sa svih zanimljivih (pa i povijesnih) aspekata. U radu se pokušava pokazati da bi današnjoj nastavi povijesti glazbe i glazbene umjetnosti više odgovarao sinkronijski model upravo stoga što mu je u središtu interesa glazba (a ne vrijeme) ali i zato jer nastavniku pruža više mogućnosti za kreativnu nastavu i jer svojom prilagodljivošću omogućuje da se raspored sadržaja do određene mjere podredi interesima učenika. Sinkronijski model pruža dobar okvir za prevladavanje u praksi postojećeg verbalizma (biografizma, sociologizma, historicizma), premda je taj (verbalizam) više posljedica „stila” rada nastavnika, a to znači: „metode vlastite kože” i nejasnog cilja predmeta nego dijakronijskog modela kao takvog.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Tekst se, opširnije i podrobnije elaboriran, može naći u autorovoj knjizi Metodika glazbene nastave. Praksa II. dio. Slušanje glazbe. Zagreb: Jakša Zlatar, 2005, 299-355, pod naslovom Gimnazijske i glazbeno-povijesne teme



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Pavel Rojko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rojko, Pavel
Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji // Tonovi (Zagreb), 37/38. (2001), 1/2; 3-19 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Rojko, P. (2001) Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji. Tonovi (Zagreb), 37/38. (1/2), 3-19.
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {2001}, pages = {3-19}, keywords = {povijest glazbe, glazbena \v{s}kola, gimnazija, dijakronijski model, sinkronijski model, znanje glazbe, znanje o glazbi}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {37/38.}, number = {1/2}, issn = {0352-9711}, title = {Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj \v{s}koli i gimnaziji}, keyword = {povijest glazbe, glazbena \v{s}kola, gimnazija, dijakronijski model, sinkronijski model, znanje glazbe, znanje o glazbi} }
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {2001}, pages = {3-19}, keywords = {history of music, music school, humanistic secondary school, diachronic model, synchronic model, musical knowledge, knowledge about music}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {37/38.}, number = {1/2}, issn = {0352-9711}, title = {History of music/music appreciation in music school and humanistic secondary education}, keyword = {history of music, music school, humanistic secondary school, diachronic model, synchronic model, musical knowledge, knowledge about music} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font