Pregled bibliografske jedinice broj: 578862
Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji
Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji // Tonovi (Zagreb), 37/38. (2001), 1/2; 3-19 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 578862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijest glazbe/glazbena umjetnost u glazbenoj školi i gimnaziji
(History of music/music appreciation in music school and humanistic secondary education)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 37/38.
(2001), 1/2;
3-19
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
povijest glazbe; glazbena škola; gimnazija; dijakronijski model; sinkronijski model; znanje glazbe; znanje o glazbi
(history of music; music school; humanistic secondary school; diachronic model; synchronic model; musical knowledge; knowledge about music)
Sažetak
Povijest glazbe u glazbenoj školi i glazbena umjetnost u gimnaziji koncipirani su danas na striktno dijakronijskom načelu kao (kratka) rekapitulacija povijesti glazbe. U središtu pozornosti dijakronijskog modela je (povijesno) vrijeme u koje se smještaju pojave, osobe, događaji. Nasuprot tome, sinkronijski model, koji se opširnije elaborira u ovom radu, stavlja u središte interesa glazbu (glazbeno djelo, vrstu, formu) koje promatra sa svih zanimljivih (pa i povijesnih) aspekata. U radu se pokušava pokazati da bi današnjoj nastavi povijesti glazbe i glazbene umjetnosti više odgovarao sinkronijski model upravo stoga što mu je u središtu interesa glazba (a ne vrijeme) ali i zato jer nastavniku pruža više mogućnosti za kreativnu nastavu i jer svojom prilagodljivošću omogućuje da se raspored sadržaja do određene mjere podredi interesima učenika. Sinkronijski model pruža dobar okvir za prevladavanje u praksi postojećeg verbalizma (biografizma, sociologizma, historicizma), premda je taj (verbalizam) više posljedica „stila” rada nastavnika, a to znači: „metode vlastite kože” i nejasnog cilja predmeta nego dijakronijskog modela kao takvog.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Tekst se, opširnije i podrobnije elaboriran, može naći u autorovoj knjizi Metodika glazbene nastave. Praksa II. dio. Slušanje glazbe. Zagreb: Jakša Zlatar, 2005, 299-355, pod naslovom Gimnazijske i glazbeno-povijesne teme