Pregled bibliografske jedinice broj: 578728
Koncepcija razvoja biciklističkog prometa u Gradu Zagrebu
Koncepcija razvoja biciklističkog prometa u Gradu Zagrebu // Ocjena dosadašnjeg prometnog razvitka Hrvatske i osnovne smjernice daljnjeg razvoja / Steiner, Sanja ; Božičević, Josip ; Bukljaš Skočibušić, Mihaela (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2012. str. 262-269 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 578728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncepcija razvoja biciklističkog prometa u Gradu Zagrebu
(The concept of bicycle traffic development in the City of Zagreb)
Autori
Šimunović, Ljupko ; Slavulj, Marko ; Ćosić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ocjena dosadašnjeg prometnog razvitka Hrvatske i osnovne smjernice daljnjeg razvoja
/ Steiner, Sanja ; Božičević, Josip ; Bukljaš Skočibušić, Mihaela - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2012, 262-269
ISBN
978-953-154-118-3
Skup
Znanstveni skup Ocjena dosadašnjeg prometnog razvitka Hrvatske i osnovne smjernice daljnjeg razvoja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
biciklistički promet; koncepcija razvoja biciklističkog prometa; plan razvoja biciklističke mreže
(bicycle traffic; concept of bicycle traffic development; plan of development for cycle network)
Sažetak
Razvijene zemlje Europe, u posljednjih nekoliko desetljeća, posvećuju posebnu pozornost planiranju razvoja biciklističkog prometa. U usporedbi s europskim zemljama, u Republici Hrvatskoj ovaj oblik prometa je zanemaren i nije tretiran na odgovarajući način. Udio biciklizma u ukupnom putovanju u Gradu Zagrebu, prema Prometnoj studiji iz 1998. godine, iznosio je manje od jedan posto što je dijelom posljedica lošeg prometnog planiranja već dugi niz godina. U nekim gradovima Europe udio biciklističkog prometa kreće se i preko 30%. Uzrok ovim razlikama stručnjaci pripisuju faktorima koji su povezani s ekonomijom, korištenjem zemljišta, kulturom, klimom, topologijom i prometnom politikom koja se vodi u raznim zemljama. Međutim, činjenica je da su zemlje poput Švedske, Norveške, Danske, Nizozemske ili Njemačke također bile suočene sa sličnim problemima kao i Hrvatska (porast popularnosti automobila, povećanje zagušenja i zagađenja zraka), ali su puno ranije poduzele odgovarajuće mjere, uključujući sustavno poticanje biciklizma, već 70-ih godina. Zanimljiva je procjena da je više od 30% putovanja u Europi kraće od 3 km i 50% auto putovanja kraće od 5 km. Ove udaljenosti mogu pokriti djeca i starije osobe, ugodnom vožnjom bicika ili bržim hodanjem. Veliki broj kratkih putovanja uzrokuje nepotrebne gužve i zagađenje zraka, smanjuje sigurnost prometa, povećava potražnju za parkirnim mjestima te indirektno utječe i na zdravlje koje bi ljudi mogli imati kada bi vozili bicikl. Iako je istina da bicikl ne može kao automobil osigurati istu mobilnost na većim udaljenostima, mnoga kraća putovanja mogu se realizirati biciklom možda i brže nego automobilom, osobito u vršnom periodu, u zagušenim područjima. Osim toga, bicikl zauzima puno manje prostora nego automobil. Najmanje 10 do 12 bicikla stane na jedan auto parking. Dakle, poticanjem ljudi da više voze bicikle, barem za neke njihove dnevne potrebe (a pogotovo na kraćim duljinama), omogućit će veće korištenje javnog prostora za druge namjene. Nadalje, prema izvješćima agencija za zaštitu okoliša, emisije dušikovih oksida iz prometnih sredstava i dalje su u porastu. Zagađenje zraka, među ostalim zdravstvenim poteškoćama, uzrokuje povećani rizik od astme i značajne troškove zdravstvene zaštite. Poticanje ljudi da voze bicikle vodi ka nultoj stopi zagađenja zraka, poboljšanju zdravlja građana i održivom načinu urbanog prijevoza u Gradu Zagrebu. Rad je fokusiran na strategije razvoja biciklističkog prometa i koncepciju razvoja biciklističke mreže u Gradu Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352598-2581 - Metodologija razvoja integriranih adaptivnih transportno-logističkih sustava (Mandžuka, Sadko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb