Pregled bibliografske jedinice broj: 578323
Stvaranje nove paradigme kvalitete poučavanja - Glavni cilj - uspješan i zadovoljan učenik
Stvaranje nove paradigme kvalitete poučavanja - Glavni cilj - uspješan i zadovoljan učenik // Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu, 1 (2012), 16; 12-12 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 578323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stvaranje nove paradigme kvalitete poučavanja - Glavni cilj - uspješan i zadovoljan učenik
(Creation of new paradigm of teaching quality - Main goal - successful and contented student)
Autori
Topolovac, Igor
Izvornik
Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu (0037-6531) 1
(2012), 16;
12-12
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta poučavanja; nove paradigme poučavanja; holistički pristup
(teaching quality; new teaching paradigm; holistic approach)
Sažetak
Već od inicijalne uključenosti u osnovnoškolski obrazovni sustav, učenike bi trebalo usmjeravati propitivanju kvalitete vlastitog rada i napretka, te na temelju različitih kriterija odrediti im finalnu uspješnost u njihovom intelektualnom radu. Koliko je uspješan bio u ostvarivanju određenog zadatka, pojedinac – učenik procjenjuje i ocjenjuje na subjektivnoj, ali i objektivnoj razini. Njegova uspješnost povezana je s razinom i intenzitetom intrinzične motivacije za daljnje učenje i razvijanje. Jedan od ciljeva odgojno- obrazovne djelatnosti jest intervenirati u cjelokupni razvoj svakog pojedinca – učenika, stvarajući na taj način pretpostavku za potpunu i uspješnu njegovu afirmaciju u socijalnoj sredini, u kojoj živi i djeluje. Koliko je sustav u tome funkcionalan, govori upješnost i zadovoljstvo učenika, subjekta u nastavi, ali i učitelja koji zajedno s učenikom sukreira te ostvaruje odgojno- obrazovne ishode u nastavi. Holistički pristup poučavanju rezultat je holističkog sagledavanja i opisivanja pojava u znanosti. Budući da se nacionalni odgojno-obrazovni sustav temelji na europskom obrazovnom modelu, ističe se potreba za revizijom i aktualizacijom novih standarda nacionalne odgojno-obrazovne prakse u skladu s vrijednosnim sustavom i praksom europskog prostora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb