Pregled bibliografske jedinice broj: 578303
Napredak u usvajanju znanja iz matematike učenika usporenog kognitivnog razvoja u redovnim i posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja
Napredak u usvajanju znanja iz matematike učenika usporenog kognitivnog razvoja u redovnim i posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja // Defektologija, 23 (1987), 1; 111-124 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 578303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Napredak u usvajanju znanja iz matematike učenika usporenog kognitivnog razvoja u redovnim i posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja
(The progress in acquiring knowledge in mathematics among cognitive impaired pupils in regular and special educational setting)
Autori
Mavrin-Cavor(Igrić), Ljiljana
Izvornik
Defektologija (0351-1839) 23
(1987), 1;
111-124
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
napredak; znanja; kognitivan razvoj
(knowledge; cognitive; impaired; educational setting)
Sažetak
Ovim se istraživanjem željelo ustanoviti kako primijenjeni eksperimentalni model integracije utječe na savladavanje gradiva iz matematike u učenika usporenog kognitivnog razvoja. U tu su svrhu primijenjeni Zadavi objektivnog tipa iz matematike (ZOT-MAT) na početku i kraju eksperimentalnog perioda. Razlike u napretku iz matematike između dva ispitivanja utvrđene su s pomoću univarijantne analize varijance, te se može zaključiti da je u svim ispitanim grupama (E, K1, K2 i K3) došlo do napretka. Najuspješnija je bila eksperimentalna grupa, u kojoj je defektolog stručni suradnik radio prema eksperimentalnom modelu rada, međutim i ovdje na nekim područjima nije bilo napretka, što se pripisuje nedostacima izvedbenih programa rada. Kontrolne grupe u redovnim uvjetima nisu imale većih međusobnih razlika u napretku. Grupa u posebnim uvjetima značajno je napredovala u promatranom periodu, ali je njihov stupanj usvojenosti gradiva ipak bio niži, tj. savladali su gradivo za prvi razred osnovne škole, dok su ostale grupe usvojile u većoj ili manjoj mjeri gradivo do trećeg razreda osnovne škole. Ti rezultati ukazuju na prednost eksperimentalnog modela rada, ali i na potrebu njegove dorade. Nesklad između rezultata ovog ispitivanja i rezultata na bazi procjene nastavnika o napretku učenika ukazuje na potrebu rada s nastavnicima u pogledu postizanja veće objektivnosti u procjeni učenika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb