Pregled bibliografske jedinice broj: 578185
Sustavi znanja u potpori upravljanju kvalitetom softverskog proizvoda
Sustavi znanja u potpori upravljanju kvalitetom softverskog proizvoda // Informatologia, 1 (2009), 42; 284-292 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 578185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustavi znanja u potpori upravljanju kvalitetom softverskog proizvoda
(Knowledge-Based System Supporting Software Quality Management)
Autori
Bevanda, Vanja ; Sinković, Giorgio
Izvornik
Informatologia (1330-0067) 1
(2009), 42;
284-292
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
upravljanje kvalitetom; softver; sustav znanja
(Quality management; software; knowledge-based system)
Sažetak
Suvremeno poslovanje postavlja jasne i stroge zahtjeve proizvođačima poslovnih softverskih rješenja za isporukom kvalitetnog proizvoda, što je brže moguće i u okviru utvrđenog budžeta, kako bi se adekvatno odgovorilo pritiscima konkurencije i promjenjivim zahtjevima tržišta. Tri su osnovna ograničenja ispunjenju tih zahtjeva: troškovi, kvaliteta i vrijeme. I bez dodatnog opterećenja zahtjevima upravljanja kvalitetom, većina današnjih projekata razvoja softvera premašuje planirane budžete i vrijeme razvoja. Zbog specifičnosti softverskog proizvoda, jedan od problema upravljanja kvalitetom je činjenica da ni kupac ni proizvođač nemaju točnu predodžbu konačnog proizvoda niti njegove kvalitete, a ukoliko ju i imaju, podložna je promjenama tijekom životnog ciklusa razvoja softverskog proizvoda. Kupac mijenja svoje zahtjeve tijekom razvoja softvera i s time i temeljne kriterije za ocjenu kvalitete. Relativnu važnost značajki kvalitete softverskog proizvoda nije moguće generalizirati i ona ovisi kako o proizvodu tako i o konkretnom kupcu. Provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku razvojnog tima proizvođača softvera koji podržava rad medicinskih ustanova i njihovih korisnika. Popunjeni upitnici su poslužili kao ulazni podaci (slučajevi) u bazu znanja slučajeva na čijem temelju je bilo moguće izvesti induktivno zaključivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Engineering Index Informatics Abstracts – INFA, Information Science Abstracts – ISA, Library and Information Science Abstracts – LISA. Pascal Thema, Information Science Documentacion, Referativnyj Žurnal. Informatika Science Abstracts – SA, Internacional Federation of Communication Associations (Indicator C)