Pregled bibliografske jedinice broj: 577992
Potpora roditeljima i razumijevanje potencijala svakodnevnih rutina
Potpora roditeljima i razumijevanje potencijala svakodnevnih rutina // Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu Djelovati rano : zašto i kako? : program i zbornik sažetaka / Cepanec, Maja ; Bučar, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011. str. 50-50 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 577992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potpora roditeljima i razumijevanje potencijala svakodnevnih rutina
(Support for parents and understanding the potential of daily routines)
Autori
Pintarić Mlinar, Ljiljana ; Sekušak-Galešev, Snježana ; Davosir, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Drugi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu Djelovati rano : zašto i kako? : program i zbornik sažetaka
/ Cepanec, Maja ; Bučar, Marina - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu (HURID), 2011, 50-50
ISBN
978-953-55853-2-9
Skup
Hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu (2 ; 2011)
Mjesto i datum
Beli Manastir, Hrvatska, 29.09.2011. - 02.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
roditelji ; razvojna potpora ; svakodnevne rutine
(parents ; developmental support ; daily routines)
Sažetak
Općepoznate teze, u odnosu na koje u posljednjih desetak godina postoji prilično veliko slaganje, ukazuju na nekoliko promjena uloge stručnjaka u ranoj intervenciji. Jedna od tih je i ona koja tvrdi da će stručnjak koji roditelja poduči važnostima svakodnevnih aktivnosti i njihovom potencijalu za učenje mnogo više učiniti za povećanje dječje kompetentnosti od onih koji svoju intervenciju vežu uz obaveznu tjednu terapeutsku satnicu (Roper i Dunst, 2003). Usmjerenost stručnjaka na veću potporu roditeljima, nego djetetu se oslanja na bogato argumentirane teorije o značaju odnosa između djeteta i njegovih važnih odraslih, odnosno, primarnih skrbnika (More, 2009). Budući su svakodnevne rutine (situacije hranjenja, oblačenja i dr.) za djecu s dokazanim teškoćama u razvoju izvor raznovrsnih prilika interakcije i mnogostrukih razvojnih ciljeva, cilj je ovog istraživanja bio uključiti roditelje u procjenu nekih adaptivnih i socijalnih vještina, odabir prioritetnih razvojnih ciljeva i izradu obiteljskog plana podrške. Tijekom osam mjeseci, stručnjaci koji su uključeni u neposredni rad s djecom u dobi od dvije do šest godina, kao i njihovim obiteljima, temeljem pristupa baziranog na dječjim aktivnostima (i interesima) kreirali su sustav procjene i intervencije. Iako rezultati finalnog ispitivanja ukazuju na pozitivan pomak u svladavanju većine opserviranih vještina, doprinos ove vrste planiranja intervencije u kvalitativnom je smislu bolje rezultate dao na subjektivnom osjećaju veće kompetentnosti roditelja i njihove veće uključenosti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb