Pregled bibliografske jedinice broj: 577864
Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije
Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije // IV. mednarodni kongres dijaških domov : Modeli vzgoje v globalni družbi : zbornik prispevkov = IV. International congres of boarding schools : Models of Education in Global Society : proceedings / Seneković, Marija ; Dečman-Dobrnjič, Olga ; Ferk, Jasmina ; macura, Dušan (ur.).
Ljubljana: Društvo vzgojiteljev dijaških domov Slovenije, 2012. str. 20-25 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 577864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Okrutnost i nasilje nad djecom globalni problem : obrazovanjem do prevencije
(Cruelty and violence against children global problem : education to prevention)
Autori
Zloković, Jasminka ; Klapan, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
IV. mednarodni kongres dijaških domov : Modeli vzgoje v globalni družbi : zbornik prispevkov = IV. International congres of boarding schools : Models of Education in Global Society : proceedings
/ Seneković, Marija ; Dečman-Dobrnjič, Olga ; Ferk, Jasmina ; macura, Dušan - Ljubljana : Društvo vzgojiteljev dijaških domov Slovenije, 2012, 20-25
ISBN
978-961-269-647-4
Skup
Mednarodni kongres dijaških domov : Modeli vzgoje v globalni družbi (4 ; 2012)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 29.03.2012. - 30.03.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca; nasilje; prevencija; rizična ponašanja; roditelji; učitelji; prevencija; odgoj; odgojne vrijednosti; cjeloživotno učenje
(children; violence; risky lifestyles; parents; teachers; primary prevention; education; educational values; lifelong learning)
Sažetak
Unatoč pokušajima u prikazivanju djetinjstva kao sigurnog, sretnog i «zaštićenog životnog perioda» postoje mnogi argumenti o tome da je uskraćivanje prava djeci na život, razvoj i dostojanstvo globalni problem.Ovi problemi i nadalje predstavljaju tabu temu a rijetki entuzijasti ponekad i Don Quijotovski suočavaju se sa nerazumijevanjem i negiranjem evidentnog društvenog problema. Legislativa bez šireg socijalnog konteksta u kojem se razvija i potiče kultura odgovornosti o svakoj osobi posebice djeci čini se analognim «socijalnom manekenstvu». Polazeći sa stajališta humanističko-razvojne paradigme poticanje razvoja i zaštita djece nužno mora na horizontalnoj razini prevencije (promicanje odgojnih i moralnih vrijednosti, provedivost zakona, institucionalna i interdisciplinarna povezanost i dr.) uključiti i sustav cjeloživotnog obrazovanja i učenja roditelja, odgajatelja, učitelja, kreatora obrazovne i socijalne politike. Programi cjeloživotnog obrazovanja i učenja u Hrvatskoj kao i u većini susjednih zemalja tek sporadično obuhvaćaju sadržaje kojima se potiče primjerena (i neagresivna) skrb o djeci, briga o sebi i zdravlju, ljudska prava, pozitivni životni stilovi, pozitivni odnosi u obitelji ili tolerantni međuljudski odnosi u široj okolini. Različita znanstvena stajališta i klinička iskustva dozvoljavaju optimističan zaključak kako je u prevenciji i suzbijanju neprimjerenih ponašanja prema djeci često učinkovita pravodobna i primjerena edukacija (odraslih). U nizu obiteljskih terapija koje se provode jedna od perspektivnih je i edukacijska fokusirana na poticanje pozitivnog ponašanja i funkcioniranja roditelja. U redefiniranju šire društvene prakse autorice s aspekta pedagoške znanosti posebice obiteljske pedagogije i andragogije predlažu neke mogućnosti kojima bi se potencijalno mogla smanjiti velika razlika između deklarativnog i stvarnog stanja okrutnih i nasilnih odnosa odraslih prema djeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Sažetak rada objavljen je u Knjizi sažetaka ; str. 21-23. ; COBISS.SI-ID 69280257
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka