Pregled bibliografske jedinice broj: 577627
Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995
Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995 // Cantus, 88 (1996), 30-31 (podatak o recenziji nije dostupan, kritički prikaz, ostalo)
CROSBI ID: 577627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995
(What is (not) the theory of music? (J. Završki: Teorija glazbe (Theory of music). Zagreb: HPKZ, 1995))
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Cantus (1330-4747) 88
(1996);
30-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kritički prikaz, ostalo
Ključne riječi
Glazbena „teorija; “ glazbena gramatika; glazbena pismenost; verbalizacija
(„Theory“ of music; musical grammar; musical literacy; verbalisation)
Sažetak
U članku se na konkretnom primjeru, na kratkom prikazu jedne knjige, ukazuje na nedopustivo nisku razinu razmišljanja i pisanja kad se piše o tzv. teoriji glazbe. Svodeći sintagmu glazbena teorija na njezinu kolokvijalnu upotrebu i na opisivanje naziva, pojedinih glazbenih pojava, tj. na njihovo verbaliziranje, takvi autori obično ne shvaćaju da to što su napisali nije teorija glazbe, nego rječnik glazbenih oznaka, koje su bez pripadnih glazbenih (zvučnih) pojmova i predodžaba sasvim beskorisne. Neglazbenik ih ne može razumjeti a glazbenik ih ionako usvaja izravno na glazbi pa mu takav „rječnik“ nije potreban. Takav, površan pristup glazbenoj teoriji obično rađa brojnim tautologijama, trivijalnostima, nesuvislostima i besmislicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database