Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 577627

Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995


Rojko, Pavel
Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995 // Cantus, 88 (1996), 30-31 (podatak o recenziji nije dostupan, kritički prikaz, ostalo)


CROSBI ID: 577627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995
(What is (not) the theory of music? (J. Završki: Teorija glazbe (Theory of music). Zagreb: HPKZ, 1995))

Autori
Rojko, Pavel

Izvornik
Cantus (1330-4747) 88 (1996); 30-31

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kritički prikaz, ostalo

Ključne riječi
Glazbena „teorija; “ glazbena gramatika; glazbena pismenost; verbalizacija
(„Theory“ of music; musical grammar; musical literacy; verbalisation)

Sažetak
U članku se na konkretnom primjeru, na kratkom prikazu jedne knjige, ukazuje na nedopustivo nisku razinu razmišljanja i pisanja kad se piše o tzv. teoriji glazbe. Svodeći sintagmu glazbena teorija na njezinu kolokvijalnu upotrebu i na opisivanje naziva, pojedinih glazbenih pojava, tj. na njihovo verbaliziranje, takvi autori obično ne shvaćaju da to što su napisali nije teorija glazbe, nego rječnik glazbenih oznaka, koje su bez pripadnih glazbenih (zvučnih) pojmova i predodžaba sasvim beskorisne. Neglazbenik ih ne može razumjeti a glazbenik ih ionako usvaja izravno na glazbi pa mu takav „rječnik“ nije potreban. Takav, površan pristup glazbenoj teoriji obično rađa brojnim tautologijama, trivijalnostima, nesuvislostima i besmislicama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Pavel Rojko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rojko, Pavel
Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995 // Cantus, 88 (1996), 30-31 (podatak o recenziji nije dostupan, kritički prikaz, ostalo)
Rojko, P. (1996) Što (ni)je teorija glazbe? (J. Završki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995. Cantus, 88, 30-31.
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {1996}, pages = {30-31}, keywords = {Glazbena „teorija, “ glazbena gramatika, glazbena pismenost, verbalizacija}, journal = {Cantus}, volume = {88}, issn = {1330-4747}, title = {\v{S}to (ni)je teorija glazbe? (J. Zavr\v{s}ki: Teorija glazbe. Zagreb: HPKZ, 1995}, keyword = {Glazbena „teorija, “ glazbena gramatika, glazbena pismenost, verbalizacija} }
@article{article, author = {Rojko, Pavel}, year = {1996}, pages = {30-31}, keywords = {„Theory“ of music, musical grammar, musical literacy, verbalisation}, journal = {Cantus}, volume = {88}, issn = {1330-4747}, title = {What is (not) the theory of music? (J. Zavr\v{s}ki: Teorija glazbe (Theory of music). Zagreb: HPKZ, 1995)}, keyword = {„Theory“ of music, musical grammar, musical literacy, verbalisation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • RILM: Abstracts of Music Literature Database





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font