Pregled bibliografske jedinice broj: 577395
Komponente programa brige o sebi djece prdškolske dobi s cerebralnom paralizom
Komponente programa brige o sebi djece prdškolske dobi s cerebralnom paralizom, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 577395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komponente programa brige o sebi djece prdškolske dobi s cerebralnom paralizom
Autori
Pinkert, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
01.06
Godina
2011
Stranica
52
Mentor
Mlinarević, Vesnica
Neposredni voditelj
Romstein, Ksenija
Ključne riječi
cerebralna paraliza; oštećenje; razvoj; program rada; samostalnost
(cerebral palsy; damage to; the development of the program of work; independence)
Sažetak
Cerebralna paraliza označuje skupinu neprogresivnih motoričkih poremećaja uzrokovanih razvojnim oštećenjem mozga u ranom stadiju razvoja. Oštećenje mozga posljedica je neprogresivnih patološkoh procesa: vaskularni poremćaji, hipoksije, hemoragije, infekcije, razvojne anomalije mozga, hidrocefalus i sl. Tjelesna oštećenja razumijevaju funkcionalne i motoričke smetnje i ograničenja uzrokovana oštećenjima lokomotornog aparata, oštećenjem centralnog perifernog živčanog sustava i kroničnim bolestima. Ova djeca su ograničena pokretljivosti, tako da svoje spoznaje stječu na drugačiji način od pokretne djece. U realizaciji programa treba predvidjeti mogućnost korištenja pomagala, specijalnog namještaja i opreme. Kod svih dijelova programa, pogotovo kod hranjenja, kroz interakciju prevođenja zadataka u prirodnim situacijama, treba poštivati specifičnosti djece s kroničnim bolestima u smislu posebnog režima ishrane i života uopće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek