Pregled bibliografske jedinice broj: 577247
Projektni menadžment u informacijskim znanostima: menadžment vremena informacijskih stručnjaka
Projektni menadžment u informacijskim znanostima: menadžment vremena informacijskih stručnjaka, 2012., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 577247 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektni menadžment u informacijskim znanostima: menadžment vremena informacijskih stručnjaka
(Project management in Information sciences: time management of information experts)
Autori
Bolkovac, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.01
Godina
2012
Stranica
86
Mentor
Stančić, Hrvoje ; Banek-Zorica, Mihaela
Ključne riječi
projektni menadžment; menadžment vremena; informacijski stručnjak; preopterećenje informacijama; online referentna usluga; „Pitajte knjižničare“
(project management; time management; information expert; information overload; online reference service; „Ask a librarian“)
Sažetak
U ovom radu je proučavana problematika projektnog menadžmenta s fokusom na menadžmentu vremena informacijskih stručnjaka. Objašnjeno je kako projektni menadžment sačinjavaju procesi koji su u međusobnoj interakciji i svrstavaju se u grupe i područja projektnog menadžmenta i kako su informacijske znanosti prilagodile projektni menadžment svojim potrebama. Naglasak u ovom radu je stavljen na informacijsku službu koja je relativno nova usluga koju knjižnica pruža i čija je zadaća zadovoljiti potrebe svojih korisnika i osigurati im željene podatke. Pružajući takvu uslugu informacijski stručnjaci/knjižničari moraju se suočiti s preopterećenjem informacijama te, kako bi pružili kvalitetnu uslugu, ovladati služenjem referentnim materijalima i nadograđivati svoje znanje. Uočena je velika važnost pronalaska ravnoteže između osobnog pristupa i trenutačne tehnologije u knjižnicama. Tradicionalne referentne usluge podrazumijevaju verbalnu komunikaciju s korisnikom za informacijskim pultom, dok se online referentne usluge odvijaju na daljinu uz podršku informacijske tehnologije uz očuvanje korespondencije između knjižničara i korisnika, na primjer online referentna usluga „Pitajte knjižničare“. Menadžment vremena je tehnika kojom se organizira upotreba vremena u svrhu bolje iskoristivosti i efikasnosti bez koje kvalitetno obavljanje i stizanje ispunjavanja svih obaveza knjižničara ne bi bili mogući. Prikazani su rezultati nestrukturiranog intervjua na malom uzorku knjižničara informatora Gradske knjižnice u Zagrebu iz kojeg je dobiven uvid u njihovu upoznatost s konceptom menadžmenta vremena, sagledavanja brojnih poslova koje obnašaju, načina koje su samostalno razvili za upravljanje svojim vremenom te poboljšanja koja bi se mogla provesti u online referentnoj usluzi „Pitajte knjižničare“ i u zaprimanju tema za informacijskim pultom u svrhu manje utrošenog vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb