Pregled bibliografske jedinice broj: 577237
Repolikromiranje, restauriranje, konzerviranje. Prilog diskusiji o valorizaciji polikromije na drvenoj polikromiranoj skulpturi
Repolikromiranje, restauriranje, konzerviranje. Prilog diskusiji o valorizaciji polikromije na drvenoj polikromiranoj skulpturi // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, 52 (2009), 143-150 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 577237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Repolikromiranje, restauriranje, konzerviranje. Prilog diskusiji o valorizaciji polikromije na drvenoj polikromiranoj skulpturi
(Repolychroming, Restoration, Conservation. Contribution to the Discussion of Polychrome Valorisation on Wooden Polychrome Sculpture)
Autori
Škarić, Ksenija
Izvornik
Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti (0553-6707) 52
(2009);
143-150
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
polikromirana skulptura ; repolikromiranje ; restauriranje ; konzerviranje ; autentično ; izvornik ; interpretacija
(polychrome sculpture ; re-polychromy ; restoration ; conservation ; authentic ; original ; interpretation)
Sažetak
Razumijevanje spomeničkih vrijednosti kako ih je izložio Alois Riegl 1903. godine, ne samo da nije zastarjelo, već može pomoći i u razrješavanju suvremenih dilema restauratorske i konzervatorske prakse. Spoznaja vrijednosti umjetnine povezana je s načinom kako s njome postupamo, što možemo pokazati na primjeru polikromirane skulpture i, naročito, njezine polikromacije. Postupci na polikromiranoj skulpturi mijenjali su se kroz povijest ovisno o tome kakvu smo polikromiju u određeno vrijeme cijenili i očekivali. Tradicionalno se skulptura repolikromirala da bi se uljepšala i zaštitila. S porastom interesa za povijesnu vrijednost nastaje restauriranje "izvornika", a s nastankom ukusa za staro, nastaje moderno poimanje i teorija konzerviranja. Danas pojam konzerviranja-restauriranja objedinjava spomenute pristupe, ali ih i proširuje zahvaljujući suvremenom nazoru po kojem su sve povijesne polikromije, kojih na jednoj skulpturi u pravilu ima više od jedne, slikarska interpretacija kiparskog oblika. Stoga je restauratorovo postupanje s polikromiranom skulpturom rezultat valorizacije i svjesnog odabira.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti