Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 577200

Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju


Jukić, Tonća
Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 2; 38-65 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 577200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju
(Implicit theories of creativity in early education)

Autori
Jukić, Tonća

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 13 (2011), 2; 38-65

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti ; implicitne teorije kreativnosti ; rani odgoj i obrazovanje ; stilovi kreativnosti
(adaption-innovation theory of creativity ; early education ; implicit theories of creativity ; styles of creativity)

Sažetak
U radu su ispitane implicitne teorije odgojiteljica o kreativnosti s motrišta stilova kreativnosti i Kirtonove adaptacijsko-inovacijske teorije kreativnosti. Prema toj teoriji svi ljudi mogu biti kreativni na različitim razinama, a svoju kreativnost mogu iskazivati na različite načine i to najčešće kroz interese i preferirani kognitivni stil. Budući da je Kirtonova teorija kreativnosti u suglasju sa suvremenim pedagoškim zahtjevima za odgojno-obrazovnim sustavom koji će poticati maksimalni razvoj potencijala svakog pojedinca, radom se željelo utvrditi kako odgojiteljice u ranom odgoju i obrazovanju poimaju kreativnost te razlikuju li se u svojim implicitnim teorijama s obzirom na neka socio-demografska obilježja. Prilikom procjene kreativnosti djeteta s adaptacijskim i djeteta s inovacijskim stilom kreativnosti utvrđena je općenita preferencija inovacijskoga stila kreativnosti u odgojiteljica. Nadalje, utvrđeno je da dijete adaptatora značajno kreativnijim procjenjuju odgojiteljice koje rade u državnim vrtićima i koje imaju dulji radni staž, dok dijete inovatora značajno kreativnijim procjenjuju odgojiteljice koje rade u privatnim vrtićima. Nisu utvrđene razlike u procjeni kreativnosti s obzirom na procjenu osobne kreativnosti odgojiteljica. Dobiveni rezultati potvrđuju važnost razumijevanja implicitnih teorija kreativnosti odgojiteljica za njihovo pedagoško djelovanje jer je utvrđeno da praktična djelovanja mogu uvelike ovisiti o teorijskom polazištu koje praktičar zastupa.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Tonća Jukić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Tonća
Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 2; 38-65 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Jukić, T. (2011) Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2), 38-65.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2011}, pages = {38-65}, keywords = {adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti, implicitne teorije kreativnosti, rani odgoj i obrazovanje, stilovi kreativnosti}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {13}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju}, keyword = {adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti, implicitne teorije kreativnosti, rani odgoj i obrazovanje, stilovi kreativnosti} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Ton\'{c}a}, year = {2011}, pages = {38-65}, keywords = {adaption-innovation theory of creativity, early education, implicit theories of creativity, styles of creativity}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {13}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Implicit theories of creativity in early education}, keyword = {adaption-innovation theory of creativity, early education, implicit theories of creativity, styles of creativity} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • Linguistics Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font