Pregled bibliografske jedinice broj: 577200
Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju
Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 13 (2011), 2; 38-65 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 577200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitne teorije kreativnosti u ranom odgoju i obrazovanju
(Implicit theories of creativity in early education)
Autori
Jukić, Tonća
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 13
(2011), 2;
38-65
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adaptacijsko-inovacijska teorija kreativnosti ; implicitne teorije kreativnosti ; rani odgoj i obrazovanje ; stilovi kreativnosti
(adaption-innovation theory of creativity ; early education ; implicit theories of creativity ; styles of creativity)
Sažetak
U radu su ispitane implicitne teorije odgojiteljica o kreativnosti s motrišta stilova kreativnosti i Kirtonove adaptacijsko-inovacijske teorije kreativnosti. Prema toj teoriji svi ljudi mogu biti kreativni na različitim razinama, a svoju kreativnost mogu iskazivati na različite načine i to najčešće kroz interese i preferirani kognitivni stil. Budući da je Kirtonova teorija kreativnosti u suglasju sa suvremenim pedagoškim zahtjevima za odgojno-obrazovnim sustavom koji će poticati maksimalni razvoj potencijala svakog pojedinca, radom se željelo utvrditi kako odgojiteljice u ranom odgoju i obrazovanju poimaju kreativnost te razlikuju li se u svojim implicitnim teorijama s obzirom na neka socio-demografska obilježja. Prilikom procjene kreativnosti djeteta s adaptacijskim i djeteta s inovacijskim stilom kreativnosti utvrđena je općenita preferencija inovacijskoga stila kreativnosti u odgojiteljica. Nadalje, utvrđeno je da dijete adaptatora značajno kreativnijim procjenjuju odgojiteljice koje rade u državnim vrtićima i koje imaju dulji radni staž, dok dijete inovatora značajno kreativnijim procjenjuju odgojiteljice koje rade u privatnim vrtićima. Nisu utvrđene razlike u procjeni kreativnosti s obzirom na procjenu osobne kreativnosti odgojiteljica. Dobiveni rezultati potvrđuju važnost razumijevanja implicitnih teorija kreativnosti odgojiteljica za njihovo pedagoško djelovanje jer je utvrđeno da praktična djelovanja mogu uvelike ovisiti o teorijskom polazištu koje praktičar zastupa.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-244-2440820-0794 - Istočnojadranske umjetničke teme: umjetnost, politika, maritimno iskustvo (Prijatelj-Pavičić, Ivana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Tonća Jukić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Linguistics Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts