Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 577099

Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece


Gazibara, Senka; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece // III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova / Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 117-138 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 577099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece
(Frequency of assertive, non-assertive and agressive behaviour among schoolchildren.)

Autori
Gazibara, Senka ; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova / Šincek, Daniela - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 117-138

ISBN
978-953-314-045-2

Skup
Znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja (3 ; 2010)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.11.2010. - 27.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
asertivno; neasertivno i agresivno ponašanje
(assertive; non-assertive and agressive behaviour)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece na primjeru jedne osječke osnovne škole, u sklopu školskih preventivnih programa. Ispitivanjem su obuhvaćeni učenici petih, šestih i sedmih razreda, N=151 (M=67, Ž=84), odnosno 73% učenika viših razreda. Instrument korišten u istraživanju sastojao se od dva dijela. U prvom su dijelu učenici procjenjivali vlastitu asertivnost, odnosno razvijenost vještina koje im omogućavaju da se izbore za svoja prava, a pri tome ne narušavaju prava drugih. U drugom je dijelu upitnika učenicima ponuđena 21 opisana problemska situacija iz svakodnevnog života i okružja te su učenici odabirali jedno od tri ponuđena rješenja (asertivno, neasertivno ili agresivno). U obradi je podataka primijenjena deskriptivna statistika, t-test, hi kvadrat test i analiza varijance. Rezultati istraživanja prikazani su unutar određene dobi, zbog različitih razvojnih potreba ispitane djece i što učinkovitije prevencije usmjerene na uočene deficite vezane za osnovne elemente asertivnog ponašanja. Naime, u najvećem dijelu ispitanih problemskih situacija, više od polovice obuhvaćenih učenika opredijelilo se za neasertivna ili agresivna rješenja opisanih problemskih situacija, što upozorava da se više pozornosti u odgojno-obrazovnim programima treba dati vještinama asertivnosti te poticati njihov razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Gazibara, Senka; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece // III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova / Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 117-138 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Gazibara, S. & Buljubašić-Kuzmanović, V. (2012) Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece. U: Šincek, D. (ur.)III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova.
@article{article, author = {Gazibara, Senka and Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, editor = {\v{S}incek, D.}, year = {2012}, pages = {117-138}, keywords = {asertivno, neasertivno i agresivno pona\v{s}anje}, isbn = {978-953-314-045-2}, title = {U\v{c}estalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog pona\v{s}anja \v{s}kolske djece}, keyword = {asertivno, neasertivno i agresivno pona\v{s}anje}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Gazibara, Senka and Buljuba\v{s}i\'{c}-Kuzmanovi\'{c}, Vesna}, editor = {\v{S}incek, D.}, year = {2012}, pages = {117-138}, keywords = {assertive, non-assertive and agressive behaviour}, isbn = {978-953-314-045-2}, title = {Frequency of assertive, non-assertive and agressive behaviour among schoolchildren.}, keyword = {assertive, non-assertive and agressive behaviour}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font