Pregled bibliografske jedinice broj: 577099
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece // III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova / Šincek, Daniela (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 117-138 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 577099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece
(Frequency of assertive, non-assertive and agressive behaviour among schoolchildren.)
Autori
Gazibara, Senka ; Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
III. znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja "Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu : izazovi obitelji, školi i zajednici" : zbornik radova
/ Šincek, Daniela - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 117-138
ISBN
978-953-314-045-2
Skup
Znanstveno-stručni skup posvećen pitanjima nasilja (3 ; 2010)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.11.2010. - 27.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
asertivno; neasertivno i agresivno ponašanje
(assertive; non-assertive and agressive behaviour)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost asertivnog, neasertivnog i agresivnog ponašanja školske djece na primjeru jedne osječke osnovne škole, u sklopu školskih preventivnih programa. Ispitivanjem su obuhvaćeni učenici petih, šestih i sedmih razreda, N=151 (M=67, Ž=84), odnosno 73% učenika viših razreda. Instrument korišten u istraživanju sastojao se od dva dijela. U prvom su dijelu učenici procjenjivali vlastitu asertivnost, odnosno razvijenost vještina koje im omogućavaju da se izbore za svoja prava, a pri tome ne narušavaju prava drugih. U drugom je dijelu upitnika učenicima ponuđena 21 opisana problemska situacija iz svakodnevnog života i okružja te su učenici odabirali jedno od tri ponuđena rješenja (asertivno, neasertivno ili agresivno). U obradi je podataka primijenjena deskriptivna statistika, t-test, hi kvadrat test i analiza varijance. Rezultati istraživanja prikazani su unutar određene dobi, zbog različitih razvojnih potreba ispitane djece i što učinkovitije prevencije usmjerene na uočene deficite vezane za osnovne elemente asertivnog ponašanja. Naime, u najvećem dijelu ispitanih problemskih situacija, više od polovice obuhvaćenih učenika opredijelilo se za neasertivna ili agresivna rješenja opisanih problemskih situacija, što upozorava da se više pozornosti u odgojno-obrazovnim programima treba dati vještinama asertivnosti te poticati njihov razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek