Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 577012

Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development


Požega, Željko; Crnković, Boris
Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development // 2nd International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (TEAM 2010) : proceedings
Osijek, 2010. str. 1-12 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 577012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development

Autori
Požega, Željko ; Crnković, Boris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
2nd International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (TEAM 2010) : proceedings / - Osijek, 2010, 1-12

Skup
International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (2 ; 2010)

Mjesto i datum
Kecskemét, Mađarska, 17.03.2010. - 18.03.2010

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
salaries ; teachers ; education ; human capital ; social development

Sažetak
U suvremenom društvu u kojem se naglasak stavlja na važnost ljudskog kapitala i obrazovanja za gospodarski, ekonomski, kulturni i društveni razvoj, posebna se pozornost usmjerava na obrazovni sustav i poboljšanje kako formalnog, tako i neformalnog dijela obrazovanja, a sve u cilju razvijanja svijesti ljudi o nužnosti što kvalitetnijeg i što dugotrajnijeg cjeloživotnog obrazovanja. Pri tome se nedovoljno pozornosti daje samim učiteljima, nastavnicima i profesorima u osnovnim, srednjim i visokim školama te fakultetima, kvaliteti njihovog znanstvenog, nastavničkog i istraživačkog rada, kao i visini njihovih primanja te koliko su adekvatno nagrađeni i zadovoljni profesori u korelaciji sa kvalitetnim obrazovnim sustavom. Upravo iz toga razloga nužno je podizati kvalitetu rada profesora u svim institucijama obrazovnog sustava te raditi na podizanju razine njihovih primanja budući da će samo onaj sustav koji bude u stanju najbolje kadrove usmjeriti u profesorska zvanja institucija obrazovnog sustava te osigurati im adekvatne i visoke plaće moći računati na najefikasniju reprodukciju mladih i visokoobrazovanih kadrova te posredno i značajan pozitivan utjecaj visokokvalitetnog obrazovnog sustava na više i brže stope ekonomskog i društvenog razvitka. Istraživanje u ovome radu, koje se bavi analizom plaća profesora u obrazovnom sustavu kao determinantom društvenog razvoja, podijeljeno je u tri dijela. U prvom dijelu daje se kratki teoretski pregled varijabli koje se u radu koriste kao adekvatni pokazatelji stupnja razvijenosti obrazovnog sustava kao i stupnja ekonomskog i društvenog razvitka promatranih zemalja svijeta. U drugom dijelu rada prikazana je metodologija rada i objašnjeni podaci koji su korišteni za istraživanje i analizu po zemljama svijeta. Prikupljeni podaci odnose se na uzorak od 36 zemalja svijeta te njihovim statističkim podacima o plaćama profesora u osnovnim školama, plaćama profesora u srednjim školama, plaćama profesora na fakultetima te bruto domaćem proizvodu per capita (prema paritetu kupovne moći) za 2006. godinu. Radi se o službenim, javno objavljenima, statističkim podacima za 36 zemalja svijeta Organisation for Economic Cooperation and Development, a plaće i bruto domaći proizvod per capita izraženi su u američkim dolarima. U trećem dijelu rada daje se analiza i interpretacija rezultata provedenih istraživanja koji prikazuju utjecaj plaća profesora u obrazovnom sustavu na ekonomsku razvijenost zemalja svijeta. Istraživanje je imalo za cilj testirati hipotezu da plaće profesora u cjelokupnom obrazovnom sustavu (osnovne škole, srednje škole, fakulteti) imaju značajan pozitivan utjecaj na ekonomski razvoj. Iz navedene hipoteze proizlazi da je ulaganje u obrazovanje i podizanje razine plaća profesora u cjelokupnom obrazovnom sustavu važan čimbenik ekonomskog i društvenog razvitka te da je ulaganje u obrazovanje i obrazovni sustav nužno i ključno za postizanje većih i bržih stopa rasta životnog standarda svakog pojedinca.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Boris Crnković (autor)

Avatar Url Zeljko Pozega (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Požega, Željko; Crnković, Boris
Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development // 2nd International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (TEAM 2010) : proceedings
Osijek, 2010. str. 1-12 (ostalo, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Požega, Ž. & Crnković, B. (2010) Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development. U: 2nd International Scientific and Expert Conference "Technics, Education, Agriculture and Management" (TEAM 2010) : proceedings.
@article{article, author = {Po\v{z}ega, \v{Z}eljko and Crnkovi\'{c}, Boris}, year = {2010}, pages = {1-12}, keywords = {salaries, teachers, education, human capital, social development}, title = {Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development}, keyword = {salaries, teachers, education, human capital, social development}, publisherplace = {Kecskem\'{e}t, Ma\djarska} }
@article{article, author = {Po\v{z}ega, \v{Z}eljko and Crnkovi\'{c}, Boris}, year = {2010}, pages = {1-12}, keywords = {salaries, teachers, education, human capital, social development}, title = {Salaries of teachers in the education system as a determinant of social development}, keyword = {salaries, teachers, education, human capital, social development}, publisherplace = {Kecskem\'{e}t, Ma\djarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font