Pregled bibliografske jedinice broj: 576928
Disciplina, policija, roman - (ne)vidljivost povijesti, ženski protest i politika prikazivanja u Zagorkinoj Jadranki
Disciplina, policija, roman - (ne)vidljivost povijesti, ženski protest i politika prikazivanja u Zagorkinoj Jadranki // Kako je bilo/O Zagorki i ženskoj povijesti / Prlenda, Sandra (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 2011. str. 15-32 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 576928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Disciplina, policija, roman - (ne)vidljivost povijesti, ženski protest i politika prikazivanja u Zagorkinoj Jadranki
(Discipline, police, novel - (in)visibility of history, female protest, and the politics of representation in Zagorka's Jadranka)
Autori
Dremel, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kako je bilo/O Zagorki i ženskoj povijesti
/ Prlenda, Sandra - Zagreb : Centar za ženske studije, 2011, 15-32
ISBN
978-953-6955-32-9-0
Skup
Feminizam, povijest, politika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.11.2009. - 28.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
roman; naracija; disciplina; Zagorka
(novel; narration; discipline; Zagorka)
Sažetak
Isprepletenost povijesti, politike i borbe za prava žena u djelu Marije Jurić Zagorke gotovo pa da je suvišno posebno isticati, budući da se upravo to tkanje nametnulo kao jedna od glavnih odrednica njezine specifične pozicije u povijesti hrvatske književnosti, ali i feminizma. U svojim povijesnim romanima uvijek stremi ostvarenju političkih svrha te fiktivno oprimjeruje ženske proteste (zrcaleći tako svoje uokvireno sebstvo). Uglavnom pri tome balansira između često suprotstavljenih zahtjeva za verisimilitudnošću i naglašenom političnošću, uvijek se smještajući u atmosferu promjene, koja je, valja imati na umu, uvijek kulturno determinirana. Ovaj će rad ponuditi čitanje posljednjeg Zagorkina romana, Jadranke, kao povijesnog romana koji, nadam se to pokazati strateški lociranim implikacijama teksta, otkriva imaginaciju kao jedinu pravu povijest. Posebna će se pažnja pokloniti problemima discipline i policije, koja se u Jadranki pojavljuje kao važan nositelj represivnog nasilnog režima. Zagorkine reprezentacije nasilja nad pravom iskazivanja određenih identiteta posebno će se pri tome razmotriti. Također će se prokazati društvena logika apsorpcije devijantnog, onoga što postoji s otklonom od norme, kao mehanizma nastavljanja samog društva, ali i svakog njegova dijela. Diskutirat će se i zanimljivo susretište policije i romana u smislu potrebe za autorizacijom, atestiranjem književne vrijednosti i asimilacijom teksta u određeni društveni kontekst, jer bez toga tekst ne bi mogao ostvariti svoju čitljivost ; ipak, tekst se istovremeno mora izlučiti iz te asimilacijske procedure kako bi uopće postojala potreba da ga se čita. U tom će se smislu ovaj rad dotaknuti i današnjeg novorođenog interesa za Zagorku i popularnu kulturu, instance koje neprestano bježe disciplinirajućim odrednicama.
Izvorni jezik
Hrvatski