Pregled bibliografske jedinice broj: 576859
Utjecaj znanja plivanja, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti srednjoškolaca na brzinu plivanja prsnim načinom
Utjecaj znanja plivanja, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti srednjoškolaca na brzinu plivanja prsnim načinom // Contemporary Kinesiology / Maleš, Boris (ur.).
Split: Faculty of Natural Science, Mathematics and Kinesiology, University of Split ; Faculty of Sport and Physical Education, University of Sarajevo ; Faculty of Sport, University of Ljubljana, 2006. str. 145-150 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 576859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj znanja plivanja, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti srednjoškolaca na brzinu plivanja prsnim načinom
(: Influence of swimming knowledge, motor and functional abilities on the breaststroke swimming speed in secondary scholars)
Autori
Markuš, Damir ; Neljak, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Contemporary Kinesiology
/ Maleš, Boris - Split : Faculty of Natural Science, Mathematics and Kinesiology, University of Split ; Faculty of Sport and Physical Education, University of Sarajevo ; Faculty of Sport, University of Ljubljana, 2006, 145-150
ISBN
953-7155-06-4
Skup
1st International Conference „Contemporary Kinesiology“
Mjesto i datum
Kupres, Bosna i Hercegovina, 16.09.2006. - 17.09.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prsni način plivanja; brzina plivanja; srednja škola
(breaststroke; swimming speed; secondary school)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrditi predviđajuću vrijednost skupa testova za procjenu bazičnih motoričko-funkcionalnih sposobnosti i jednog specifičnog testa za procjenu znanja prsnog načina plivanja na rezultat plivanja 50 m prsnim načinom. Za provedbu navedenog sastavljen je prediktorski skup varijabla od šest testova motoričkih sposobnosti, jednog testa funkcionalne sposobnosti i jednog testa znanja plivanja, dok je kriterijsku varijablu predstavljala brzina plivanja prsnim načinom na 50 metara. Regresijskom analizom utvrđena je statistički značajna mnogostrana povezanost između prediktorskog skupa i kriterijske varijable, pri čemu su najvišu vrijednost poprimila dva elementa znanja plivanja navedeni kao rad ruku i rad nogu. Sa stajališta motoričkih sposobnosti najveću predikciju posjeduje vrijednost testa skok u dalj s mjesta, dok funkcionalni test trčanje na 6 minuta iskazuje statistički značajan negativni utjecaj na kriterij. Istraživanje provedeno na uzorku 126 učenika muškog spola prvih razreda Tehničke, industrijske i obrtničke škole u Čakovcu, starosti od 15 do 16 godina, ukazuje da se odabranim prediktorskim skupom objašnjava 72% varijance uspješnosti preplivavanja dionice od 50 m prsnim načinom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija