Pregled bibliografske jedinice broj: 576561
Istraživanja diskursnih oznaka u govorenju na engleskom kao stranom jeziku
Istraživanja diskursnih oznaka u govorenju na engleskom kao stranom jeziku // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 4 (2011), 271-289 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 576561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanja diskursnih oznaka u govorenju na engleskom kao stranom jeziku
(Discourse Marker Research in EFL)
Autori
Vickov, Gloria
Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 4
(2011);
271-289
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
diskursne oznake ; govorenje na engleskome kao stranome jeziku ; učenje engleskoga kao stranoga jezika
(discourse markers ; EFL speaking ; EFL learning)
Sažetak
Unatoč iznimno važnoj ulozi diskursnih oznaka u ostvarivanju kohezije i koherencije unutar diskursa i unatoč činjenici da su diskursne oznake sastavni dio diskursne, pragmatičke i strateške, odnosno komunikacijske kompetencije, empirijska su istraživanja ovih lingvističkih jedinica u području učenja stranoga, poglavito engleskoga jezika uvelike zapostavljena (Ellis, 1994 ; Müller, 2004). Nalazi malobrojnih studija iz ovog područja ukazuju na relativno nizak stupanj usvojenosti engleskih diskursnih oznaka kod učenika engleskoga kao stranoga jezika, što se uglavnom smatra posljedicom nedovoljno dobro osmišljenog usustavljenja u poučavanju diskursnim oznakama. Ova istraživanja uglavnom počivaju na podacima dobivenima iz usmenih jezičnih uzoraka, tj. iz govora, pri čemu izvor svojih teorijskih orijentacija prvenstveno pronalaze u diskursnom pristupu Deborah Schiffrin (1987). U ovome radu autorica donosi kritički prikaz najreferentnijih istraživanja usvajanja i uporabe diskursnih oznaka u govorenju na engleskom kao stranom jeziku. S obzirom na skromnu zastupljenost navedenih istraživanja u primijenjenoj lingvistici, ovaj bi prikaz mogao pridonijeti rasvjetljavanju konceptualnih i metodoloških dimenzija istraživanja diskursnih oznaka u procesu učenja engleskoga kao stranoga jezika čija dijakronijska perspektiva obuhvaća tek proteklih dvadesetak godina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-244-1301001-0917 - Razvoj diskurzivne kompetencije u medjujeziku učenika stranoga jezika (Čurković-Kalebić, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Gloria Vickov
(autor)