Pregled bibliografske jedinice broj: 576545
Glazbeno obrazovanje učitelja kao bitni čimbenik predstojeće reforme školstva
Glazbeno obrazovanje učitelja kao bitni čimbenik predstojeće reforme školstva // Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece), 4 (2003), (4); 152-161 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 576545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeno obrazovanje učitelja kao bitni čimbenik predstojeće reforme školstva
(Teacher music education as an important factor of the upcoming education reform)
Autori
Ercegovac-Jagnjić, Gordana
Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Zadru. Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece) (1334-5982) 4
(2003), (4);
152-161
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje učitelja ; koncepcija glazbene nastave ; reforma obrazovanja
(teacher music education ; music education concept ; education reform)
Sažetak
U duhu predstojećih promjena hrvatskog školstva, nezaobilazna promišljanja prisutna su i u modelu obrazovanja hrvatskih učitelja. Posljednje desetljeće donijelo je krupne promjene i to prvenstveno uvođenjem četverogodišnjeg studija u obrazovanju učitelja, što je rezultiralo kvalitativnim pomakom, između ostaloga, i njihove glazbene naobrazbe. No, jesmo li zadovoljni zastupljenošću glazbenih sadržaja na učiteljskim studijima? Osigurava li ovakav model školovanja učitelja dostatna znanja i razvijene vještine i sposobnosti potrebne za glazbene aktivnosti u nižim razredima osnovne škole? Gdje je mjesto glazbenoj kulturi u osnovnoj školi i koja je njena uloga u životu djeteta? Hrvatsko školstvo današnjice odnosi se prema glazbenoj umjetnosti kao prema ropkinji. Glazbena umjetnost se promatra kao manje bitan segment općeg obrazovanja, iako je njeno prisustvo u životu djeteta (svakog čovjeka) svakodnevna pojava i potreba. Život djeteta, čovjeka, nije moguće zamisliti bez glazbe, a ipak je njen status u općeobrazovnom sustavu marginaliziran. Trebaju li školski predmeti sa svojim sadržajima egzistirati u duhu poštovanja, tolerantnosti i autonomnih vrijednosti, ili se trebaju promatrati u svjetlu redoslijeda važnosti i nevažnosti, ekonomske isplativosti i profitabilnosti? U neprestanim promišljanjima o koncepciji škole za 21. stoljeće, pred nas se postavlja odgovornost i obveza provođenja kvalitativnih promjena u obrazovanju učitelja, jer ćemo samo tako postići zajednički nam cilj koji vodi dobrobiti djeteta – učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Gordana Ercegovac-Jagnjić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA