Pregled bibliografske jedinice broj: 576362
Elektrolučni postupci zavarivanja tramvajskih tračnica
Elektrolučni postupci zavarivanja tramvajskih tračnica // Građenje prometne infrastrukture / Lakušić, Stjepan (ur.).
Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 569-595
CROSBI ID: 576362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektrolučni postupci zavarivanja tramvajskih tračnica
(Arc welding of grooved rails)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Ahac, Maja ; Haladin, Ivo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Građenje prometne infrastrukture
Urednik/ci
Lakušić, Stjepan
Izdavač
Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
569-595
ISBN
978-953-6272-48-8
Ključne riječi
žljebaste tračnice, elektrolučno zavarivanje, Innershield, tvrdoća, vlačna čvrstoća
(grooved rail, manual metal arc welding, Innershield weld, hardness, tensile strength)
Sažetak
Stalni porast tramvajskog prometa, sve veće brzine i opterećenja na kolosijek koja su posljedica uvođenja novih suvremenih niskopodnih vozila na zagrebačku tramvajsku mrežu rezultirali su povećanjem naprezanja koja se javljaju u kolosiječnoj konstrukciji. Povećanje naprezanja ubrzava pojavu oštećenja kolosijeka što izravno utječe na to da se sve brže smanjuje kvaliteta pojedinih elemenata kolosiječne konstrukcije. Općenito, zavarivanje je spajanje dvaju ili više istorodnih ili raznorodnih materijala taljenjem ili pritiskom, uz dodavanje ili bez dodavanja dodatnog materijala na način da se dobije homogeni zavareni spoj. Danas se za potrebe zavarivanja tračnica na zagrebačkim tramvajskim kolosijecima primjenjuju aluminotermijska metoda zavarivanja (AT) i ručna elektrolučna metoda zavarivanja punom elektrodom (REL). Jedan od suvremenijih postupaka zavarivanja, dosad ne korišten za zavarivanje tračnica na mreži Zagrebačkog električnog tramvaja jest INNERSHIELD postupak zavarivanja, praškom ispunjenom elektrodom. U radu su opisane i eksperimentalno uspoređene metode klasičnog elektrolučnog i Innershield zavarivanja. Opisane su glavne karakteristike svake od spomenutih metoda te njihove prednosti odnosno nedostaci. Detaljno su analizirana ispitivannja tvrdoće i vlačne čvrstoće spomenutih zavara provedena u Laboratoriju za ispitivanje konstrukcija na Građevinskom fakultetu u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb