Pregled bibliografske jedinice broj: 576098
Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima
Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima // Defektologija, 26 (1990), 2; 163-175 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 576098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima
(Adaptive behavior in mentally retarded children and it's relations with some predictors)
Autori
Igrić, Ljiljana
Izvornik
Defektologija (0351-1839) 26
(1990), 2;
163-175
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Adaptacija; dob; ponašanje
(Adaptation; age; behaviour)
Sažetak
Na uzorku od 329 učenika, polaznika osnovnih škola za mentalno retardirane, ispitano je adaptivno ponašanje primjenom AAMD skale socijalne adaptacije. Cilj je istraživanja bio utvrditi nivo adaptivnog ponašanja učenika s mentalnom retardacijom u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja, te relacije između ponašanja i nekih karakteristika učenika, te uvjeta odgoja i obrazovanja. Rezultati ispitivanja pokazuju niski nivo adaptivnog ponašanja odnosno slabu usvojenost vještina i navika svakodnevnog života u učenika s mentalnom retardacijom. Regresijska analiza podataka upućuje na povezanost kronološke dobi i stupnja adaptivnog ponašanja. Međutim oblik odgojno obrazovnog rada nije od većeg značaja za adaptivno ponašanje. Obzirom na neprilagođeno ponašanje ono je u ovih ispitanika u većoj mjeri prisutno. S dobi se nešto smanjuju nepoželjna ponašanja, što nije zadovoljavajući pokazatelj uzme li se u obzir da su učenici polaznici organiziranog defektološkog tretmana. Drugim riječima nedovoljno su prisutni efekti odgoja i obrazovanja, kako u pogledu svladavanja vještina i navika svakodnevnog života tako i u pogledu uklanjanja nepoželjnih oblika ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)