Pregled bibliografske jedinice broj: 576085
Muzički diktat ili plaidoyer zapostavljenom načinu rada
Muzički diktat ili plaidoyer zapostavljenom načinu rada // Zvuk (Beograd), 2 (1982), 29-37 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 576085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzički diktat ili plaidoyer zapostavljenom načinu rada
(Dictation in music education or plaidoyer for neglected activity in ear training)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Zvuk (Beograd) (0044-555X) 2
(1982);
29-37
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Solfeggio; intonacijskja znanja i vještine; glazbeni pojmovi; psihički proces pri pjevanju; pri slušanju; kratkoročno pamćenje; diktiranje kao kibernetički process
(Ear training; knowledge and skill in sight singing; musical notions; mental process in singing; in listening; short term memory; dictation as a cybernetic process)
Sažetak
Među učiteljima glazbe i među učenicima vlada uvjerenje da je glazbeni diktat nešto izrazito teško. Takvo uvjerenje proizlazi iz nepoznavanja prave prirode umijeća koje se stječe na nastavi solfeggia i pogrešnog pristupa toj tehnici rada. Diktat nije ništa teži od svega ostaloga što se događa na solfeggiu, a njegova je uloga u stjecanju intonacijskih i ritamskih umijeća mnogo veća od uloge pjevanja. Može se, štoviše, tvrditi da najveći dio neuspjeha nastave solfeggia leži upravo u tome što je u njoj premalo diktata. Ne bi smjelo biti ni jednoga sata solfeggia na kome barem pola nastavnog vremena ne bi zauzimao diktat.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad se može naći u knjizi: Rojko, P. (l996) Metodika nastave glazbe. Teorijsko-tematski aspekti. Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera-Pedagoški fakultet Osijek, 94-106 (na internetu).