Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 57607

Hrvatsko srednjovjekovlje u nastavi povijesti


Rendić-Miočević, Ivo
Hrvatsko srednjovjekovlje u nastavi povijesti // Radovi (Zavod za hrvatsku povijest), 31 (1998), 1; 193-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 57607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatsko srednjovjekovlje u nastavi povijesti
(Croatian medieval era in history education)

Autori
Rendić-Miočević, Ivo

Izvornik
Radovi (Zavod za hrvatsku povijest) (0353-295X) 31 (1998), 1; 193-204

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
komunikacija ; odgojni ciljevi ; tradicija ; programirana i problemska nastava ; interdisciplinarnost ; kliničko ispitivanje ; demokratsko društvo
(communication ; goals of education ; tradition ; programmed and problem teaching ; interdisciplinary approach ; clinical research ; democratic society)

Sažetak
Autor se zalaže za uspostavljenje nove didaktičke verbalne i neverbalne. komunikacije u nastavi povijesti pri čemu profesori i udžbenici ne bi bili "vlasnici znanja" koji od učenika uvijek traže "prave" odgovore. Komunikaciju bi valjalo uspostaviti jezikom suvremene povijesne znanosti uz uvođenje metodologije te znanosti u nastavu. Autor se nadalje zalaže da se redefiniraju odgojni ciljevi u nastavi povijesti pri čemu bi osnovni zahtjev bio povratak našoj bogatoj tradiciji uz mogućnost da učenici ostvare samospoznaju i razviju odgovornost prema sebi i drugima. Autor obrazlaže potrebu uvođenja viših didaktičkih sustava (programirana i problemska nastava) u nastavu povijesti i na temelju rezultata didaktičkih eksperimenata argumantira djelotvornost ovih sustava glede podizanja razine znanja i izmjene stavova učenika prema predmetu. Prema autoru znanstvene probleme u nastavi povijesti valja rješavati na dvije razine: pedagoško-didaktičkoj i historiografskoj. Kao primjer znanstvenog historiografskog pristupa autor navodi strukturu njegova priručnika za drugi razred gimnazije Poruke predaka. Priručnik je pisan na temelju najnovije hrvatske historiografije, a temeljna je postavka potreba da se proučava društveni prostor, društvena zajednica i pojedinačni pripadnik zajednice (T. Raukar). U strukturu priručnika uključena je tematika raznih znanosti (sociologija, etnopsihologija, geografija, povijest umjetnosti i dr.), a kliničkim ispitivanjem ustanovljeno je da učenici priručnik dobro prihvaćaju i da gradivo djelotvorno savladavaju u malom broju sati. Autor konačno naglašava koliko su važne inovacije u nastavi povijesti koja, uz ostalo, mora biti i temeljem demokratskog društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
070011

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rendić-Miočević, Ivo
Hrvatsko srednjovjekovlje u nastavi povijesti // Radovi (Zavod za hrvatsku povijest), 31 (1998), 1; 193-204 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Rendić-Miočević, I. (1998) Hrvatsko srednjovjekovlje u nastavi povijesti. Radovi (Zavod za hrvatsku povijest), 31 (1), 193-204.
@article{article, author = {Rendi\'{c}-Mio\v{c}evi\'{c}, Ivo}, year = {1998}, pages = {193-204}, keywords = {komunikacija, odgojni ciljevi, tradicija, programirana i problemska nastava, interdisciplinarnost, klini\v{c}ko ispitivanje, demokratsko dru\v{s}tvo}, journal = {Radovi (Zavod za hrvatsku povijest)}, volume = {31}, number = {1}, issn = {0353-295X}, title = {Hrvatsko srednjovjekovlje u nastavi povijesti}, keyword = {komunikacija, odgojni ciljevi, tradicija, programirana i problemska nastava, interdisciplinarnost, klini\v{c}ko ispitivanje, demokratsko dru\v{s}tvo} }
@article{article, author = {Rendi\'{c}-Mio\v{c}evi\'{c}, Ivo}, year = {1998}, pages = {193-204}, keywords = {communication, goals of education, tradition, programmed and problem teaching, interdisciplinary approach, clinical research, democratic society}, journal = {Radovi (Zavod za hrvatsku povijest)}, volume = {31}, number = {1}, issn = {0353-295X}, title = {Croatian medieval era in history education}, keyword = {communication, goals of education, tradition, programmed and problem teaching, interdisciplinary approach, clinical research, democratic society} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font