Pregled bibliografske jedinice broj: 576011
Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja
Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja // Defektologija, 24 (1988), 1; 81-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 576011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja
(Some socialization effects of integration of children with delayed cognitive development)
Autori
Mavrin Cavor (Igrić), Ljiljana
Izvornik
Defektologija (0351-1839) 24
(1988), 1;
81-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Socijalizacija; tretman; preduvjet
(Socialization; treatment; prerequisite)
Sažetak
Na uzorku od 68 učenika usporenog kognitivnog razvoja i 93 učenika bez teškoća u razvoju polaznika nižih razreda osnovne škole uspoređivao se stupanj socijalizacije dviju grupa. Primijenjena je Skala adaptivnog ponašanja AAMD. Rezultati univarijatne analize varijance pokazali su da je mnogo niži stupanj usvojenosti vještina i navika svakodnevnog života u učenika usporenog kognitivnog razvoja nego u učenika bez teškoća, a isto tako su učestaliji razni oblici neprilagođenog ponašanja u prvoj grupi učenika. Komparacijom napretka u socijalizaciji učenika usporenog kognitivnog razvoja uključenih u različite oblike odgoja i obrazovanja, primjenom univarijatne analize varijance, ustanovilo se da je najveći napredak u usvajanju vještina i navika grupe s povremenom defektološkom pomoći (K2), zatim slijedi eksperimentalna grupa (E), a mnogo slabiji napredak je u grupi bez stručnog defektološkog tretmana (K1). S obzirom na učestalost nepoželjnih oblika ponašanja, ni u jednoj grupi nije došlo do značajnog smanjenja nepoželjnog ponašanja, čak je u grupama integriranim u redovne razrede (K1 i K2) došlo do pojačavanja nekih oblika nepoželjnog ponašanja. Dobiveni rezultati ukazuju na nužnost dobro programiranog stručnog defektološkog rada u redovnim uvjetima odgoja i obrazovanja, što je preduvjet za uspješnost u socijalizaciji djece usporenog kognitivnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb