Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 576011

Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja


Mavrin Cavor (Igrić), Ljiljana
Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja // Defektologija, 24 (1988), 1; 81-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 576011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja
(Some socialization effects of integration of children with delayed cognitive development)

Autori
Mavrin Cavor (Igrić), Ljiljana

Izvornik
Defektologija (0351-1839) 24 (1988), 1; 81-92

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Socijalizacija; tretman; preduvjet
(Socialization; treatment; prerequisite)

Sažetak
Na uzorku od 68 učenika usporenog kognitivnog razvoja i 93 učenika bez teškoća u razvoju polaznika nižih razreda osnovne škole uspoređivao se stupanj socijalizacije dviju grupa. Primijenjena je Skala adaptivnog ponašanja AAMD. Rezultati univarijatne analize varijance pokazali su da je mnogo niži stupanj usvojenosti vještina i navika svakodnevnog života u učenika usporenog kognitivnog razvoja nego u učenika bez teškoća, a isto tako su učestaliji razni oblici neprilagođenog ponašanja u prvoj grupi učenika. Komparacijom napretka u socijalizaciji učenika usporenog kognitivnog razvoja uključenih u različite oblike odgoja i obrazovanja, primjenom univarijatne analize varijance, ustanovilo se da je najveći napredak u usvajanju vještina i navika grupe s povremenom defektološkom pomoći (K2), zatim slijedi eksperimentalna grupa (E), a mnogo slabiji napredak je u grupi bez stručnog defektološkog tretmana (K1). S obzirom na učestalost nepoželjnih oblika ponašanja, ni u jednoj grupi nije došlo do značajnog smanjenja nepoželjnog ponašanja, čak je u grupama integriranim u redovne razrede (K1 i K2) došlo do pojačavanja nekih oblika nepoželjnog ponašanja. Dobiveni rezultati ukazuju na nužnost dobro programiranog stručnog defektološkog rada u redovnim uvjetima odgoja i obrazovanja, što je preduvjet za uspješnost u socijalizaciji djece usporenog kognitivnog razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Mavrin Cavor (Igrić), Ljiljana
Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja // Defektologija, 24 (1988), 1; 81-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Mavrin Cavor (Igrić), L. (1988) Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja. Defektologija, 24 (1), 81-92.
@article{article, author = {Mavrin Cavor (Igri\'{c}), Ljiljana}, year = {1988}, pages = {81-92}, keywords = {Socijalizacija, tretman, preduvjet}, journal = {Defektologija}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0351-1839}, title = {Neki socijalizacijski efekti integracije djece usporenog kognitivnog razvoja}, keyword = {Socijalizacija, tretman, preduvjet} }
@article{article, author = {Mavrin Cavor (Igri\'{c}), Ljiljana}, year = {1988}, pages = {81-92}, keywords = {Socialization, treatment, prerequisite}, journal = {Defektologija}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0351-1839}, title = {Some socialization effects of integration of children with delayed cognitive development}, keyword = {Socialization, treatment, prerequisite} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font