Pregled bibliografske jedinice broj: 575730
Tepanje
Tepanje, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 575730 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tepanje
(Baby talk)
Autori
Kostlivy Strasser, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.03
Godina
2012
Stranica
40
Mentor
Mildner, Vesna
Ključne riječi
usvajanje jezika; komunikacija; tepanje; maminski jezik; govor upućen djetetu
(language acquisition; communication; baby talk; motherese; child directed speech)
Sažetak
U usvajanju jezika od velike je važnosti kontinuirana komunikacija kojom roditelji potiču razvoj slušanja, razumijevanje jezika i kasniju govornu produkciju. Prve tri godine života odvija se najintenzivniji razvoj vokalne igre i brbljanja, koji čine predgovorno razdoblje, te razdoblje obilježeno pojavom prve riječi sa značenjem, rečenice, usvajanjem gramatike i širenjem rječnika, što obilježava govorno razdoblje djeteta. Upravo u tom razdoblju je za njegov jezični, kao i za cjelokupni razvoj od iznimne važnosti komuniciranje roditelja ili ososba koje se brinu za dijete s djetetom, budući da mu to pruža sigurnost i emocionalnu povezanost. Osobe koje se brinu za dijete prilagođavaju svoj govor djetetu koristeći viši ton, sporiji tempo, širi raspon intonacije od onog korištenog u govoru upućenog odraslima, razgovjetan izgovor, dulje stanke, ograničeniji rječnik, kraće rečenice i ponavljanje. Taj govor upućen djetetu koji se naziva i tepanje , maminski, tatinski ili roditeljski, je univerzalan, iako ga ne koriste sve kulture, a pomaže djetetu u usvajanju jezika, odražava njegovu pažnju, te ga uključuje u smislenu komunikaciju, iako protivnici takvog načina govora smatraju da obraćanje djetetu bez tepanja daje bolji jezični model, razvija govor i inteligenciju dejteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Mildner
(mentor)