Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 575579

Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om


Velki, Tena; Cimer, Renata
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om // Klinička psihologija, 4 (2011), 1-2; 71-87 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 575579 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om
(THE APPLICATION OF THE ECOLOGICAL SYSTEMS THEORY IN WORKING WITH A CHILD WITH ADHD)

Autori
Velki, Tena ; Cimer, Renata

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 4 (2011), 1-2; 71-87

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
teorija ekoloških sustava; ADHD; prikaz slučaja; rizični i zaštitni faktori
(ecological systems theory; ADHD; case study; risk and protective factors)

Sažetak
ADHD (poremećaj pažnje/hiperaktivni poremećaj) jedan je od najčešćih poremećaja ponašanja u djetinjstvu i adolescenciji. Teškoće u učenju, slabi školski rezultati, problemi u međuvršnjačkim odnosima, problemi s kontrolom ponašanja svakodnevica su djece s ADHD-om. Nerazumijevanje samog poremećaja, djetetovih osjećaja i nemogućnosti da se adekvatno nosi sa svakodnevnim zahtjevima rijetko su prepoznati na vrijeme. Roditelji i učitelji nedovoljno su upoznati sa simptomima poremećaja i načinima pomoći i pružanja podrške ovakvoj djeci. Cilj ovog rada je prikazati na primjeru sedmogodišnjeg dječaka s ADHD-om različite načine rada kako bi mu se osigurala adekvatna podrška i pomoć nužna za njegov napredak. Ono što ovaj primjer prikazuje je rad na 3 razine ekološkog sustava: na individualnoj (sa samim djetetom, njegovim osobinama, nedostacima, snagama i potencijalima), na mikrosustavu (rad s obitelji djeteta) i na egzosustavu (rad s učiteljicom i asistenticom u nastavi). Na taj način zahvaćaju se najvažnije sfere djetetova života te djeluje na jačanje zaštitnih i na smanjenje rizičnih faktora, čime omogućavamo djetetu da optimalno iskoristi svoje potencijale te napreduje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena; Cimer, Renata
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om // Klinička psihologija, 4 (2011), 1-2; 71-87 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Velki, T. & Cimer, R. (2011) Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om. Klinička psihologija, 4 (1-2), 71-87.
@article{article, author = {Velki, Tena and Cimer, Renata}, year = {2011}, pages = {71-87}, keywords = {teorija ekolo\v{s}kih sustava, ADHD, prikaz slu\v{c}aja, rizi\v{c}ni i za\v{s}titni faktori}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, volume = {4}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {Primjena teorije ekolo\v{s}kih sustava u radu s djetetom s ADHD-om}, keyword = {teorija ekolo\v{s}kih sustava, ADHD, prikaz slu\v{c}aja, rizi\v{c}ni i za\v{s}titni faktori} }
@article{article, author = {Velki, Tena and Cimer, Renata}, year = {2011}, pages = {71-87}, keywords = {ecological systems theory, ADHD, case study, risk and protective factors}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, volume = {4}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {THE APPLICATION OF THE ECOLOGICAL SYSTEMS THEORY IN WORKING WITH A CHILD WITH ADHD}, keyword = {ecological systems theory, ADHD, case study, risk and protective factors} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font