Pregled bibliografske jedinice broj: 575579
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om // Klinička psihologija, 4 (2011), 1-2; 71-87 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 575579 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om
(THE APPLICATION OF THE ECOLOGICAL SYSTEMS THEORY IN WORKING WITH A CHILD WITH ADHD)
Autori
Velki, Tena ; Cimer, Renata
Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 4
(2011), 1-2;
71-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
teorija ekoloških sustava; ADHD; prikaz slučaja; rizični i zaštitni faktori
(ecological systems theory; ADHD; case study; risk and protective factors)
Sažetak
ADHD (poremećaj pažnje/hiperaktivni poremećaj) jedan je od najčešćih poremećaja ponašanja u djetinjstvu i adolescenciji. Teškoće u učenju, slabi školski rezultati, problemi u međuvršnjačkim odnosima, problemi s kontrolom ponašanja svakodnevica su djece s ADHD-om. Nerazumijevanje samog poremećaja, djetetovih osjećaja i nemogućnosti da se adekvatno nosi sa svakodnevnim zahtjevima rijetko su prepoznati na vrijeme. Roditelji i učitelji nedovoljno su upoznati sa simptomima poremećaja i načinima pomoći i pružanja podrške ovakvoj djeci. Cilj ovog rada je prikazati na primjeru sedmogodišnjeg dječaka s ADHD-om različite načine rada kako bi mu se osigurala adekvatna podrška i pomoć nužna za njegov napredak. Ono što ovaj primjer prikazuje je rad na 3 razine ekološkog sustava: na individualnoj (sa samim djetetom, njegovim osobinama, nedostacima, snagama i potencijalima), na mikrosustavu (rad s obitelji djeteta) i na egzosustavu (rad s učiteljicom i asistenticom u nastavi). Na taj način zahvaćaju se najvažnije sfere djetetova života te djeluje na jačanje zaštitnih i na smanjenje rizičnih faktora, čime omogućavamo djetetu da optimalno iskoristi svoje potencijale te napreduje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Tena Velki
(autor)