Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 575371

Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj


Knežević, Blaženka; Szarucki, Marek
Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj // Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 39-55


CROSBI ID: 575371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj
(Comparison of retail internationalization in Poland and in Croatia)

Autori
Knežević, Blaženka ; Szarucki, Marek

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj

Urednik/ci
Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka

Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2012

Raspon stranica
39-55

ISBN
978-9553-6025-50-3

Ključne riječi
trgovina na malo, maloprodaja, internacionalizacija, međunarodna maloprodaja, Poljska, Hrvatska, nacionalno gospodarstvo
(retail trade, retailing, internationalization, international retail, Poland, Croatia, national economy)

Sažetak
Trgovina na malo je, povijesno, uvijek bila usmjerena na lokalno tržište radi distribucije robe potrošačima na uskom zemljopisnom području. Internacionalizacija maloprodajnih operacija započela je nabavljanjem na stranim tržištima. Do 1990-ih godina, u teoriji i praksi, internacionalizacija maloprodaje objašnjavala se kao proces kojeg pokreće zasićenje stranih tržišta i uočena mogućnost rasta osvajanjem stranih tržišta. To znači da je do 1990-ih prevladavao reaktivni pristup internacionalizaciji. Od 1990-ih do danas istraživačke studije pokazale su kako privlačni (engl. pull) čimbenici (kao što su potencijali rasta, mogućnosti pristupa tržišnim nišama, niže legalne prepreke, porezne olakšice, komparativna prednost u procesima itd.) postaju sve važniji motivi internacionalizacije maloprodajnih poduzeća. Dok se mnogi znanstveni i stručni radovi bave konceptualnim okvirima internacionalizacije maloprodaje, postoji nedostatak publikacija koje analiziraju postojeće stanje dostignute razine internacionalizacije i stanja na tržištu na posebnim zemljopisnim područjima. U ovome poglavlju analizirat će se i usporediti poljsko i hrvatsko tržište kako bi se objasnili putovi i motivi internacionalizacije maloprodaje u ovim državama. Dodatno, objasnit će se utjecaj internacionalizacijskih procesa na nacionalna gospodarstva promatranih država.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Blaženka Knežević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Knežević, Blaženka; Szarucki, Marek
Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj // Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 39-55
Knežević, B. & Szarucki, M. (2012) Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj. U: Knego, N., Renko, S. & Knežević, B. (ur.) Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj. Zagreb, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 39-55.
@inbook{inbook, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Bla\v{z}enka and Szarucki, Marek}, year = {2012}, pages = {39-55}, keywords = {trgovina na malo, maloprodaja, internacionalizacija, me\djunarodna maloprodaja, Poljska, Hrvatska, nacionalno gospodarstvo}, isbn = {978-9553-6025-50-3}, title = {Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj}, keyword = {trgovina na malo, maloprodaja, internacionalizacija, me\djunarodna maloprodaja, Poljska, Hrvatska, nacionalno gospodarstvo}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Kne\v{z}evi\'{c}, Bla\v{z}enka and Szarucki, Marek}, year = {2012}, pages = {39-55}, keywords = {retail trade, retailing, internationalization, international retail, Poland, Croatia, national economy}, isbn = {978-9553-6025-50-3}, title = {Comparison of retail internationalization in Poland and in Croatia}, keyword = {retail trade, retailing, internationalization, international retail, Poland, Croatia, national economy}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font