Pregled bibliografske jedinice broj: 575371
Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj
Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj // Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj / Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 39-55
CROSBI ID: 575371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba internacionalizacije maloprodaje u Poljskoj i u Hrvatskoj
(Comparison of retail internationalization in Poland and in Croatia)
Autori
Knežević, Blaženka ; Szarucki, Marek
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj
Urednik/ci
Knego, Nikola ; Renko, Sanda ; Knežević, Blaženka
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2012
Raspon stranica
39-55
ISBN
978-9553-6025-50-3
Ključne riječi
trgovina na malo, maloprodaja, internacionalizacija, međunarodna maloprodaja, Poljska, Hrvatska, nacionalno gospodarstvo
(retail trade, retailing, internationalization, international retail, Poland, Croatia, national economy)
Sažetak
Trgovina na malo je, povijesno, uvijek bila usmjerena na lokalno tržište radi distribucije robe potrošačima na uskom zemljopisnom području. Internacionalizacija maloprodajnih operacija započela je nabavljanjem na stranim tržištima. Do 1990-ih godina, u teoriji i praksi, internacionalizacija maloprodaje objašnjavala se kao proces kojeg pokreće zasićenje stranih tržišta i uočena mogućnost rasta osvajanjem stranih tržišta. To znači da je do 1990-ih prevladavao reaktivni pristup internacionalizaciji. Od 1990-ih do danas istraživačke studije pokazale su kako privlačni (engl. pull) čimbenici (kao što su potencijali rasta, mogućnosti pristupa tržišnim nišama, niže legalne prepreke, porezne olakšice, komparativna prednost u procesima itd.) postaju sve važniji motivi internacionalizacije maloprodajnih poduzeća. Dok se mnogi znanstveni i stručni radovi bave konceptualnim okvirima internacionalizacije maloprodaje, postoji nedostatak publikacija koje analiziraju postojeće stanje dostignute razine internacionalizacije i stanja na tržištu na posebnim zemljopisnim područjima. U ovome poglavlju analizirat će se i usporediti poljsko i hrvatsko tržište kako bi se objasnili putovi i motivi internacionalizacije maloprodaje u ovim državama. Dodatno, objasnit će se utjecaj internacionalizacijskih procesa na nacionalna gospodarstva promatranih država.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija