Pregled bibliografske jedinice broj: 575093
Neposredni utjecaj obrazovanja i drugih socijalni činilaca na razvoj koordinacije pokreta
Neposredni utjecaj obrazovanja i drugih socijalni činilaca na razvoj koordinacije pokreta // Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta, 12 (1981), 1-2; 77-81 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 575093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neposredni utjecaj obrazovanja i drugih socijalni
činilaca na razvoj koordinacije pokreta
(The direct effect of education and other social
factors upon the development of movement
coordiantion)
Autori
Hošek, Ankica ; Momirović, Konstantin ; Prot, Franjo
Izvornik
Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta (1331-1441) 12
(1981), 1-2;
77-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
koordinacija pokreta ; utjecaj obrazovanja ; parcijaliziran utjecaj socijalnog statusa porodice
(Kovement koordination ; Effect of education ; Partialization of the effect of family's social status)
Sažetak
Na uzorku od 540 ispitanika muškog spola, starih 19 do 27 godina ispitan je utjecaj aktivnog socijalnog sttusa na strukturu i rzvoj koordinacijskih sposobnosti, nakon što je iz svakog od ovih sistema parcijaliziran utjecaj socijalnog statusa porodice. Izoliran je samo jedan par značajnih kanoničkih faktora, čija je korelacija iznosila .51. Njihova struktura je ukazala na značajan utjecaj obrazovanja, kao glavnog nosioca aktivnog socijalnog statusa nakon parcijalizacije pasivnog statusa, na razvoj motoričke edukabilnosti. Ovaj utjecaj je pripisan mogućem djelovanju povezanosti obrazovanja i razvoja intelektualnih funkcija, pa indirektno i razvoja koordinacije, te mogućem utjecaju nastave tjelesnog odgoja u odgojno-obrazovnog sustava, na razvoj motoričkih sposobnosti, pa u okviru njih i koordinacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Kineziologija
Napomena
Abstract The sample of 540 male subjects aged
19 to 27 was examined for effect of the active
social status upon the structure and
development of coordination abilities after
partialization of the effect of family's social
status from these system. Only one pair of
signifficant canonical factors was isolated.
Its correlation amounted to .51. Their
structure indicated an important effect of
education as the most major factor of the
active social status, after partialization of
the passive, upon the development of motor
educability. This effect was attributed to the
possible influence of the connection between
education and development of intellectual
functions and, indirectly, of co-ordination
development as well as the possible effect of
instruction in physical education within the
educational system upon the development of
motor abilities, co-ordination among them.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO