Pregled bibliografske jedinice broj: 575038
Izvješće o strukovnom obrazovanju i tržištu rada za Zadarsku županiju za 2008. godinu
Izvješće o strukovnom obrazovanju i tržištu rada za Zadarsku županiju za 2008. godinu, 2010. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 575038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvješće o strukovnom obrazovanju i tržištu rada za Zadarsku županiju za 2008. godinu
(Report on vocational education and the labor market in Zadar county for year 2008)
Autori
Bacalja, Dubravko ; Franović, Mirela ; Perin, Višnja ; Wingerdt, Lothar
Izvornik
Izvješće o strukovnom obrazovanju i tržištu rada za Zadarsku županiju za 2008. godinu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2010
Ključne riječi
strukovno obrazovanje ; tržište rada
(vocational educational ; labour market)
Sažetak
Strukovno obrazovanje čini značajan dio odgojno obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj. Gotovo 70% srednješkolske populacije obuhvaćeno je strukovnim obrazovanjem, te je za njih strukovno obrazovanje i osposobljavanje ono koje im omogućava daljnji razvoj karijere i osnova za cjeloživotno učenje. Sukladno tome strukovno obrazovanje, odnosno kompetencije koje ono daje, sve se više može prepoznati kao predmet bavljenja obrazovnih politika u Republici Hrvatskoj. Strukovno obrazovanje u svakom od niza zanimanja u kojima se školuju mladi u Hrvatskoj, znatno je više od pukog prilagođavanja mlade osobe određenoj vrsti rada ili povremenom poslu. Temeljita strukovna obučenost i osposobljenost još uvijek je najbolje osiguranje od nezaposlenosti. Istodobno, brze i nagle promjene u tehnlogiji, inženjerskim i radnim procesima zahtijevaju kontinuiranu prilagodbu kompetencija (znanja, vještina i stavova) da bi se osigurala trajnija zapošljivost radne snage. Brojni su dokumenti vladinih, gospodarskih, obrazovnih, nevladinih i inih organizacija koji jasno izražavaju mišljenje o važnosti obrazovanja, osposobljavanja i kvalificiranja. Interes je društva razvoj budućih generacija kalificirane radne snage i usmjeravanje njihovih inovativnih kapaciteta. Nije dakle, samo interes gospodarstva osigurati kvalitativno i kvantitativno adekvatne mogućnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. Svoj jednako važan udjel imaju i političke i društvene upravljačke strukture posebice one naslonjene na obrazovni sustav na regionalnoj i lokalnoj razini sa svojim legitimnim instrumentima formuliranja i vođenja obrazovnih politika, te institucije tržišta rada sa svojim detaljnim informacijama o stanju i trendovima transakcija između ponude i potražnje na regionalnim i loklanim tržištima rada. Materijal koji je pred vama predstavlja konkretiziranje nakane organiziranja podataka dostupnih iz različitih izvora na način upotrebljiv za formuliranje i vođenje regionalnih (županijskih) politika razvoja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja
Izvorni jezik
Hrvatski