Pregled bibliografske jedinice broj: 574874
Prilagođenost nastave hrvatskoga jezika učenicima srednjih trgovačkih, ekonomskih i upravnih škola
Prilagođenost nastave hrvatskoga jezika učenicima srednjih trgovačkih, ekonomskih i upravnih škola, 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 574874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagođenost nastave hrvatskoga jezika učenicima srednjih trgovačkih, ekonomskih i upravnih škola
(The adaptability of the Croatian language teaching to the pupils of tradesmen, economic and administrative secondary schools)
Autori
Miletić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.12
Godina
2011
Stranica
400
Mentor
Pandžić, Vlado
Ključne riječi
ekonomist; poslovni tajnik; upravni referent; komercijalist; prodavač; nastavni plan i program; nastava hrvatskoga jezika
(economist; administrative secretary; administrative officer; sales specialist; curriculum; Croatian language teaching)
Sažetak
U radu se utvrđivala prilagođenost aktualnih programa nastavnoga predmeta Hrvatski jezik budućim potrebama učenika iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije (ekonomist, poslovni tajnik, upravni referent, komercijalist, prodavač). Istraživane su značajke pojedinih zanimanja koja se mogu postići u tim srednjim školama. Time se dobio uvid u specifične potrebe analiziranih usmjerenja u nastavi hrvatskoga jezika. Zaključilo se da svi stručnjaci iz tog područja u svojim svagdašnjim poslovima porabe administrativni funkcionalni stil, a sposobnost je usmenoga i pismenoga izražavanja istaknuta kao jedna od najpoželjnijih njihovih obilježja. Među učenicima svih pet usmjerenja provedeno je istraživanje kojim je ustanovljena razina opće pismenosti. Istraživanje nije pokazalo značajan napredak opće pismenosti učenika koji su prešli u viši razred, odnosno u viši obrazovni stupanj. Nastojalo se istražiti prilagođenost nastavnoga gradiva i uopće nastave u tim školskim smjerovima nastavku školovanja na srodnim fakultetima. Istraživanje je pokazalo da učenici iz područja ekonomije, trgovine i poslovne administracije nisu u izrazitoj prednosti tijekom upisa na fakultete koji znače nastavak njihove obrazovne vertikale u odnosu na učenike koji se obrazuju u ostalim strukovnim školama. Među učenicima trgovačkog smjera provedena je anketa o poznavanju standardnih i dijalektalnih riječi. Istraživanje je provedeno u školama u Dalmaciji i Prigorju. Analiza je pokazala da učenici uglavnom prepoznaju izrazito mali broj riječi iz drugih hrvatskih regija. Istraživanjem su obuhvaćena 782 ispitanika (učenika). Na temelju provedenih istraživanja i utvrđenih nedostataka predložene su određene smjernice mogućih poboljšanja okvirnog programa te nastave hrvatskoga jezika u srednjim trgovačkim, ekonomskim i upravnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb